Sayfalar

18 Mart 2013 Pazartesi

Mantar Çorbası

Kültür mantarım vardı, fırında mantar güveç yaptım, 4 güveç kabım vardı, sığdıramadım, mantarlardan bir kısmı arttı (300 gr kadar). Güveç yapmak için hazırladığımdan, içinde bir miktar soğan, doğranmış kırmızı biber, biraz kekik, karabiber ve kimyon da vardı tabii ki! Artan bu mantarlarımı ince ince doğrayıp attım kısık ateşe, önce su katmadım, mantarlar kendi suyunu salıp çekince azcık su ekleyerek bi güzel pişirdim. Suyunu tekrar çekince aldım ocaktan. Sonra da başka bir tencereyi ateşe koydum, içine 2 yemek kaşığı tereyağ, 1 yemek kaşığı zeytinyağ, 3 yemek kaşığı unu da ekledim, bir güzel kavurdum. Kavrulup kokusu çıkınca azar azar (1 litre civarı olsa gerek) soğuk su ekledim, karıştıra karıştıra göz kararı çorbaya yetecek kadar su ekleyince, karıştırmaya devam edip kaynamaya bıraktım. Kaynayınca daha önce pişirdiğim mantarlarımı da ekledim, bir iki taşım kaynadı, içine 1,5 su bardağı süt koydum, bir iki taşım daha kaynattım, tuzunu ayarladım, söndürdüm. Barış kokuyu alınca ağladı, (bu aralar bir şey isteyince ağlıyor hemen) bir tabak koydum, şaplata şaplata içti. Mantarlarını da ayırıp önüne koydum, avuçlayıp yedi! Ooohhh afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder