Sayfalar

4 Mart 2013 Pazartesi

Nasıl Yapardım

Nasıl Yapardım?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kazanım ve Göstergeleri
Bilişsel Alan
Problem durumlarına çözüm üretir.
Problemi söyler.
Probleme çeşitli çözüm yolları önerir.

Sosyal ve Duygusal Alan
Kendine güvenir.
Grup önünde kendini ifade eder.
Başkalarıyla sorunlarını çözer.
Başkaları ile sorunlarını onlarla konuşarak çözer.
Gerekli zamanlarda uzlaşmacı davranır.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Malzeme: ----
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uygulama:
Çocuklarla yere daire şeklinde oturulur ve çocuklardan önerilen sorularla ilgili düşündüklerini hareketlerle göstermeleri istenir.
Örneğin, Kollarımı dirseğimden bükebiliyor, omuz ve bileklerimden döndürebiliyorum. Kollarımı dirseklerimden bükemeseydim: Saçlarımı nasıl tarardım? Dişlerimi nasıl fırçalardım? Nasıl yemek yerdim?
Bacaklarımı dizlerimden bükebiliyor, kalça ve bileklerimi döndürebiliyorum.
Bacaklarımı dizlerimden bükemeseydim: Merdivenleri nasıl iner çıkardım? Nasıl koşardım? Nasıl top oynardım?
Dramaya vücut hareketleri çeşitlendirilerek devam edilir.
Sonrasında yapılanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.


Bizim uygulamamız : Deniz Baran ve Barış Çağan'ı yanıma çağırdım, oyunu anlattım. Deniz Baran benimle birlikte dizlerini bükmeden hareket etmeye çalıştı, robotlara benzediğimizi söyledim, çok hoşuna gitti. Seslendim, başını çevirmeden bana bakmasını istedim, önce ben yaptım. Boynumu tuttum, başımı sabit tutup vücudumu çevirerek seslendiği yöne baktım. Boyun, dirsek, diz eklemlerimizle ilgili egzersiz yaptık. Sonra ben etrafta biz abuk subuk yürürken heyecanlı heyecanlı bizimle yürüyen Barış'ı aldım yere yatırdım, öptüm derken Deniz sırtıma çıktı. Kardeşine vurdu bir kere. Ben de onu uyardım. Düşmesin diye kollarken şaaaakkkk diye bu sefer benim yüzüme (kulağım ve gözümü kapsar şekilde) vurdu. Moralim acayip bozuldu. Bir an yaptığım her şeyin boşa olduğunu düşündüm. Ben çabalasam da bir yere kadar dedim. Deniz'i düşünme koltuğuna gönderdi babası. Deniz de vurduğu için çok üzüldü. Benden özür diledi.  Öpüştük barıştık ama bende fotoğraf çekmeye heves kalmadı. Oyun çok güzeldi de bizde sapıtma oldu. Umarım başkasında da aynı etkiyi göstermez.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder