Sayfalar

4 Mart 2013 Pazartesi

Üst Üste Yığ, Vur, Devir

"Üst üste yığ, vur devir" oyunu! Çocuğunuzun blokları ya da plastik kupaları üst üste yığmasını ve ardından ellerini kullanarak va da yığına dolgu torbalar ya da küçük toplar fırlatarak bunları devirmesini sağlavın. Bu, el-göz eşgüdümünü ve üst vücut gücünü geliştirir. 

Etkinliğimiz Hamilelik, Doğum ve Bebek Bakımı El Kitabı'nda yer alıyor. Kitapta yer alan oyunlardan internet üzerinde yaptığım araştırmalarla haberdar oldum. Bunun dışında kitabı almadım ama faydalı bir eser gibi görünüyor. Buradan birkaç etkinlik yapabilirim Barış Çağan'ım için... Alınası okunası bir kitap. 

Biz zaten bu oyunu başka adlarla oynuyorduk. Mesela neşeli kule oyunlarımız ya da renkli bardak - tahta küp oyunlarımız gibi. Bu nedenle ben oyunu çeşitlendirmek için kırlentleri ve yastıkları kullanmaya karar verdim. Bakalım, görelim....

Haaa bu arada oyun çok keyifliydi. Deniz Baran'a 4 kırlent, Barış Çağan'a 2 kırlent koydum. Ayrıca oynanacaksa çocuğun atlayacağı yöne doğru yere yastık vs. konulmalı ki yere çarparsa canı acımasın. sıra ile atlanamalı çocuklar, aynı anda atlama esnasında tokuşma olabilir. Deniz Baran ve ben bir ara oynarken tokuştuk. Ben de atlamak istedim dee küçük bir kaza oldu. Bu nedenle bir yetişkinin gözetiminde yastıklarla oynanmalı. Biraz tehlikeli olduğunu belirtmeliyim!İsteyen yine oyun blokları ve plastik kupalar ile yetinebilir.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder