Sayfalar

9 Nisan 2013 Salı

Ev Yapımı Puding

Tarifi mutfak sırları'ndan aldım. Tarifte 2,5 çay bardağı şeker yazmasına rağmen altındaki yorumlarda aşırı tatlı oluyor denildiği için ben 1,5 çay bardağı şeker kattım. Acayip sevildi, beğenildi. Hazır pudinglerden daha güzel oldu!


Malzemeler:
4 su bardağı süt
1,5 çay bardağı şeker (benim çay bardaklarım kulplu olanlardan, normal çay bardağından biraz daha iri)
1 yumurta
1 yemek kaşığı un
4 yemek kaşığı kakao
3 tatlı kaşığı mısır nişastası
1 yemek kaşığı tereyağı

Yapılışı:
Tereyağı hariç tüm malzemeleri tencerede çırpıp ocağa alın.
Karıştırarak üzeri göz göz olana kadar pisirin.
Ocaktan alınca tereyağını ekleyip hızlı hızlı karıştırıp yedirin.
Sıcakken cuplara alın. Soğuduktan sonra süslemesini yapın. Afiyet olsun..
Hazırlayan: Kezban

Ben önce şeker süt ve yumurtayı çırptım, karıştırdım. Sonra da tereyağ hariç diğer malzemeleri kattım. Herşeyi mikserle çırptım ben. Ocağa aldım. Tahta kaşıkla karıştırmaya devam ettim. Kaynayınca bir süre daha koyulaşana kadar karıştırdım, tereyağını karıştırıp yedirdim ve sıcak sıcak kaselere aldım. Soğuyunca üzerlerine hindistan cevizi serperek ikram ettim, harika oldu! Deniz Baran bayıldı, Barış'ımın karnı toktu, yemedi. Kafasını iki yana sallayıp ı ııı dedi :))

Kezban hanıma buradan teşekkür ederim. Gerçekten denedim, çok beğendim, beğenildim.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder