Sayfalar

30 Nisan 2013 Salı

İlk Hayvanım : İpek Böceği 29.04.2013

Her şey dün akşam yürüyüşe giderken karşımıza çıkan "İpek Böceği Gelmiştir" yazısı ile başladı! Deniz Baran puseinde uyuyordu. Aldım ben de 4 tanesi 1 liraya. Yürürken dut ağacı bulduk, yaprak topladık. Dönüşümüzde küçük bir plastik kaba koydum hepsini. Bol bol yiyor bol bol kaka yapıyorlar. Deniz Baran sürekli eline alıyor, evi gezdiriyor, aynaya baktırıyor, komşulara böceklerini tanıtıyor. Çok seviyor böceklerini!

Böceklerinin adı sürekli değişmekle birlikte az önce sordum, Za, Pu, Ka, Te imiş!
Böceklerin canlı olduklarını, sıkarsa öleceklerini, elinde fazla gezdirmemesini söyledim. Bir süre sonra böceklerin kendilerine koza öreceklerini ve tırtıl hallerinden kelebeğe dönüşüp uçacaklarını söyledim. Bu başkalaşım sürecini birlikte yaşayıp göreceğiz.

Bu sayede sorumluluk alacağını düşünüyorum yavaş yavaş. Bu arada böcekleri Barış'tan uzak tuttuğumuzu söylememe gerek yok sanırım! böylesi hem Barış hem de böcekler için daha iyi.

İşte bizim ipek böceklerimiz : (dut yapraklarımız dünden beri biraz soldu ama yarın yenisini toplayacağız birlikte nasipse)

3 yorum:

  1. bu arada taze dut yapraklarımı topladım, fazlasını da buzdolabına koydum, oohh miisss

    YanıtlaSil
  2. Çocuklara sorumluluk alışkanlığını öğretecek çok güzel bir fikirmiş. İlerde anne olursam uygulamak için not aldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim güzel yorumunuz için. sevgiler.

      Sil