Sayfalar

10 Mayıs 2013 Cuma

Ayna Oyunu


Ayna Oyunu
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kazanım ve Göstergeleri
Motor Alan
Denge hareketleri yapar.
Tek ayak üzerinde durur.
Tek ayak üzerinde sıçrar.
Yer değiştirme hareketleri yapar.
Çift ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler.

Sosyal Duygusal Alan
Kendine güvenir.
Gerektiğinde liderliği üstlenir. 
Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler.
Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar.

Bilişsel Alan
Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Malzeme:
Ayna
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uygulama:
Öğretmen “Ayna” oyununun kurallarını anlatır.
Bir çocuk ayna olur, bir başka çocuk da onun karşısına geçer. Ayna olan çocuk, diğer çocuğun yaptığı hareketlerin aynısını yapmaya çalışır. Şaşırırsa oyundan çıkartılır.
Ayna olan çocuk, yapacağı hareketler konusunda özgür bırakılmalıdır.
Bu oyun, birden fazla çocukla da oynanabilir. İlk deneme gerçek ayna önünde de yapılabilir.
Sonrasında yapılanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.


Bizim Uygulamamız :

Ben bu uygulamayı, Deniz Baran için denge kurma, Barış Çağan için organlarımızın yerini ve ismini öğrenme amaçlı oynattım. Şöyle ki :

Deniz Baran ve Barış Çağan'ı yatak odamızda elbise dolabının boydan aynasının karşısına geçirdim. Saçma sapan hareketler yaparak ve tekrar etmelerini isteyerek oyuna dikkat çektim.

Sonrasında her iki ayağımı da teker teker kaldırdım, aynı anda ellerimi salladım, tekrar etti Deniz. Barış ise "aaaaaaa" diye kafasını salladı.

Sonra zıpladım, Deniz zıpladı, Barış olduğu yerde zıplamaya benzer bişeyler yaptı.

Eğildim, kalktım, yüzümü değiştirdim, çığlık attım, nanik yaptım. Deniz taklit etti, Barış kudurdu.

Sonra da tek tek ağız, burun, göz, yanak diye organlarımızı gösterdim. Barış da ilgiyle takip etti. Yanak diyince iki oğlumu da mıncırıp öptüm. Sonra da cumburlop yatağa yatırdım.

Çok basit, eğlenceli ve öğretici bir oyun oldu.

Mekan evimizin özel bir alanında geçtiği için foto çekmedim.

Kesinlikle tavsiye ederim, iki çocuğu aynı anda oynatmak için birebir bu oyun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder