Sayfalar

7 Mayıs 2013 Salı

Bir Doktor Kontrolünün Ardından

Deniz Baran ve Barış Çağan'ı Karataş Hastanesi'ne götürdüm bugün. Deniz'imin ateşli ishali vardı, salgın varmış İzmir'de (çok şükür hastalığın sonlarına geldik ama tam geçmiş değil), Barış'ımın ise kendi hastalıklarımdan dolayı 1 yaş kontrolünü yaptıramamıştım, bu nedenle genel kontrolü vardı.

Ben nazara inanırım, o nedenle boy ve kilo bilgilerini burada paylaşmak istemiyorum. Şunu söyleyebilirim, her ikisi de gayet iyi Maşallah.

Her iki oğlumu da sabah yıkadım, ikisi de suyu acayip seviyorlar. Barış'ın banyodan çıkmamak için direnişi görülmeye değerdi.

Her ikisini de yedirirken kocam geldi. Hazırlanmamıza destek oldu kocam. Tam evden çıkıyorduk ki Deniz "kakam geldi" dedi. Tam da bunu istiyordum, zira hastane ortamında kakasını yapmaz kolay kolay benim kuzum. Evde temiz tek kullanımlık plastik bardak vardı ve plastik kaşık. Anlamışsınızdır... Kakadan bir örnek aldım ve aceleyle hastanenin yolunu tuttuk. Hastaneye vardık, doktor yok! Tahlil için giriş yapılması gerekiyor, süre geçiyor (yarım saatte laboratuvara ulaştırmak gerekiyor) hemen başka bir doktordan giriş rica ettim. Tahlil için verdik örneği ve doktorumuzu beklemeye başladık. Servise çıkmış o da, neyse sıramız gelince girdik doktorun yanına.

Deniz Baran'ın tahlil sonuçlarından biri de çıktı bu arada, doktorumuz Baskın Kocabaş hem boğazında gördüğü kızarıklık için hem sonlarına geldiğimiz ishali için 2 ayrı antibiyotik verdi. Antibiyotik çok gerekli mi başka türlü atlatamaz mıyız dedim ama gerekli evet deyince kabul ettim. Bu arada tabanlarında düşüklük var mı dedim, muayene etmedi ama ortopedik ayakkabı önerdi. Kulağında daha önce de kir birikmesi görmüştü doktorumuz, pamuklu çubuk kullanmayın demişti ki ben asla kullanmam. Bu sefer de kulak içinde kir birikmesi gördü . Bizi KBB doktoruna yönlendirdi. 3 gün, günde 3 kere ve her birinde 3'er damla olmak üzere gliserin damlatıp KBB uzmanına gideceğiz nasipse.

Doktorumuz Barış Çağan'ın 1 yaş kontrolü için kan tahlili ve idrar kültürü istedi. Çişini epeyce bekledik, nihayet pipisini içine koyup yapıştırdığımız o ilginç aparata saldı çişini oğluşum. Kan tahlili vermek oldukça ağlamaklı oldu. Canım sıkıldı ama onun iyiliği için yaptığımı düşündüm, sakinleşmeye çalıştım. Tahlil sonuçlarına göre genel durumunu değerlendirecek doktorumuz. 2 yaşına kadar düzenli kullanmak üzere Minadeks şurup ve kan damlası verdi doktorumuz. Minadeksi her gün 1,5 tatlı kaşığı, kan damlasını da aç karnına tek seferde günde 15 damla verdi. D vitaminini ayrıca vermeye gerek kalmayacakmış, Minadeksin içinde D vitamini varmış. Barış'ın da O bacak sorunu için ortopedik ayakkabı önerdi doktorumuz. Böylece bu hafta sonu her iki oğluşa da ortopedik ayakkabı almak farz oldu!

Ortopedik ayakkabının özelliklerinden kısaca bahsetti Dr.Baskın Bey. Mutlaka bileği kavramalı, bilek kısmı sert olmalı, ayak tabanında da kavisi destekleyecek çıkıntı olmalı dedi. Özel bir marka önermedi. Benim bildiğim kadarı ile ortopedik ayakkabılar çocuğun ayağına göre özel olarak yapılıyor ama doktor bundan bahsetmedi. Dr.Behçet Uz Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ndeki Ortopedi Uzmanı da bahsetmemişti ortopedik ayakkabılardan! Hatta ortopedik ayakkabı kullan da dememişti ki özelliklerini anlatsın. Ya ben fazlaca ayrıntıcıyım ya bu doktorlar baştan savıyorlar. Kafamdaki tüm sorulara yanıt bulabilmek için özel hastaneye gitmek de yeterli gelmiyor, doktorların özel muayenehanesine gitmek gerekiyor sanırım.

Her iki oğlumun da boy ve kilosunu, Barış'ımın ayrıca baş çevresini ölçtü. Gayet iyi olduklarını, yazın bol bol denize girmelerini ve kumda yürümelerini söyledi. (özellikle hipoekoik solid nodül kontrollerinde boy ve kilo dengesine, yaşıtları ile bunun uyumuna bakıyor doktorlar. Her ne kadar Barış'ımdaki nodül küçülse ve çalışmayan bir yapıda olsa da anne - babaların boy - kilo durumunu takip etmeleri gerektiğini düşünüyorum, ben de bu konuda özellikle hassasım.)

Genel olarak çocuk doktorumuz Baskın Kocabaş'tan memnun olduğumu söylemeliyim ancak bugünkü yaklaşımından hoşnut olmadım. Alelacele muayene etti oğullarımı, kendi muayenehanesine mi yetişecekti başka bir işi mi vardı bilemiyorum. Mutlaka gereken muayeneyi yapmıştır ama öyle seri şekilde ilerledi ki her şey... Neyse işte. Dur bakalım dedim...

3 gün sonra hem Deniz'in gaita kültürü hem Barış'ın idrar kültürü sonuçları çıkacak.
Her şey iyi olacak İnşallah.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder