Sayfalar

16 Mayıs 2013 Perşembe

Fazla Kilolar, Pilates ve Yürüyüşlere Dair...

Gördüğüm kadarı ile Pilates Deneyimi başlıklı yazım oldukça ilgi çekiyor. Sanırım yaz geldiği için pilates yapanlar çoğaldı. Ben de kendi hikayemi daha ayrıntılı yazayım dedim. Benim gibi tombul hanımlara belki ilham kaynağı olurum!

İki gebeliği üst üste yaşadım. İki oğlum arasında 27 ay var.
Genlerimde şişmanlık var. Hiçbir zaman incecik, zayıf bir hatun olmadım. Ayrıca yemeyi de yedirmeyi de çok severim.
İlk gebeliğimden önce sigarayı bıraktım. Kilo aldım. O aldığım kiloları tam veremeden ilk bebeğim Deniz Baran'a hamile kaldım.
İlk gebeliğimde düşük riskim vardı ve 9 ay boyunca yatmak zorunda kaldım.Toplamda 22 kg aldım. Sonrasında Deniz Baran'da ciddi sağlık sorunları ortaya çıktı ve hem loğusa sendromu hem bebeğimdeki sağlık sorunları nedeniyle oldukça sıkıntılı aylar geçirdim. Bu aşamada hamileliğimde aldığım kiloları vermek gibi bir çaba içine girmedim. Üzüntüden kilo veren bir yapım da yok. Üzüntünün dibine kadar vurduğumu belirtmek isterim!
Deniz Baran 11 aylık olunca tekrar işe başladım, sağlık sorunlarını aştık çok şükür. Benim psikolojim de düzeldi ve kilolarımı vermeye başladım kiiii ikinci bebeğim Barış Çağan'a hamile kaldım. İkinci hamileliğim daha kolay geçti, hamileliğim süresince 12 kg aldım ama zaten fazla kilom vardı, hamilelikte aldığım kilolarla birlikte ben artık şişman olmuştum!

Barış Çağan 4. ayını doldurunca doktorumuz ek gıdaya başlattı. Hala emziriyordum ama sütüm de güldür güldür değildi. İlk 4 ay sadece anne sütü vermiştim ama bunun için oldukça da yemiştim. Kilo vermek yerine alıyordum istikrarlı bir şekilde. Anne sütünü arttırmak adına elimden geleni yapıyordum ama yine de bebeğime tam yetmiyordu. Bu aşamada ek gıdaya geçmek, beni rahatlattı. Hala emzirmeye devam etmekle birlikte ek gıda ile destekledim, 13 aylıkken yaşadığım sağlık sorunları, geçirdiğim ameliyatlar neticesinde oğlum artık beni emmek istemedi ve böylece emme maceramız bitti.

Barış Çağan için ek gıdaya geçince 20 haziran 2012'de bir karar aldım ve hemen uygulamaya koydum. Bir beslenme programına başladım. Aynı zamanda da sıkı yürüyüşler yaptım, sonbaharda da bu yürüyüşlere devam ettim. Yürüyüş yapamadığım dönemde hepsiburada'dan aldığım Ebru Şallı'nın pilates seti ile evde pilates yaptım. Bu setin içinde 1 adet 65 cm'lik pilates topu, 1 adet orta sertlikte lastik, 1 adet pompa ve 1 adet de pilates başlangıç cd'si vardı. Pilates yapması çok keyifli ama bende iki afacan var ve kendime zaman ayırmak o kadar kolay değil! Buna rağmen yılmadım, ya yürüyüş ya da pilates yapmaya devam ettim. Böylelikle 3-4 ay içinde 22 kilo verdim! Artık şişman değil, balık etli bir hatun haline gelmiş oldum.

Kışın da pilates çalışmalarına devam etmek için Ebru Şallı'nın diğer pilates cd'lerini internetten satın aldım.
Bu defa ciddi sağlık sorunlarım ortaya çıktı. Aylarca bu sorunlarla boğuştum. 3 ameliyat geçirdim. Bir de Barış'ım dilaltı operasyonu geçirdi. Benim son ameliyatım 27 Martta oldu ve ameliyat sonrası nekahat dönemi 1 ay kadar sürdü. Tabii hasta geçen bu aylar boyunca spor yapamadım, beslenmeme de dikkat edemedim. 5 kilo kadar almışım!

Sonunda 20 Nisan 2013'te yeniden beslenme programımı uygulamaya ve yürüyüşlere başladım. Bu sırada Deniz Baran'ımın 10 gün kadar süren hastalığı programa kısa süreli ara vermeme neden olsa da dün itibariyle kaldığım yerden devam ediyorum yürüyüşlere ve beslenme programıma.

Ne kadar ve ne sıklıkta yürüyorum? Günde en az 7-8 km ve haftada 4-5 gün kadar yürüyorum.
Nerede yürüyorum? Ya İnciraltı'nda, ya Göztepe sahilde ya da Fuarda.
Ne zaman ve nasıl yürüyorum? Genelde akşamüstleri kocamla ve iki çocuğumla birlikte (her iki oğlumun da birer puseti var) tempolu yürüyorum.
Nasıl hissediyorum? Yürürken beyin endorfin (mutluluk hormonu) salgılar. Hem bunun etkisi ile hem kilo verdiğim için acayip mutlu hissediyorum.
Etkisini görüyor muyum? Hem de nasıl!
Tavsiye eder miyim? Kesinlikle!
Beslenme programım nedir, nasıl bir listem var? Bunu da başka bir yazımda anlatırım eğer isteyen olursa (beslenme listem patentli olduğu için tamamını açıklayamasam da protein ağırlıklı bir liste olduğunu ve karbonhidrat almadığımı belirtmek isterim).

Yaz gelmeden, çocuklarımdan önce hatta sigarayı bırakmazdan önceki halime dönmek istiyorum. Azimliyim. Kararlıyım. Hadi bakalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder