Sayfalar

24 Mayıs 2013 Cuma

Günlük Oyunlarımız

Bugün kocam hasta. Birlikte vakit geçiremedik. Sabahtan duruşmalar vardı, ben duruşmaları hallettim, eve geldim, kocam da başka bir duruşmaya gitti hasta hasta.

Oğullarımı yedirdim, içirdim, parmak kukla oynattım, biraz yapboz oynadılar sonra da öğle uykusuna yatırdım. Ben de yattım uyudum. Dün gece iyi uyuyamamıştım, valla onlarla birlikte epey uyumuşum. Arada böyle molalar o kadar iyi geliyor ki, tazelendiğimi hissediyorum.

Oğullarımla birlikte uyandık, kocam geldi duruşmadan. Çocuklara hastalık bulaşmasın diye hemen başka odaya geçti, yanımıza hiç gelmedi bu akşam.

Kocam genelde akşamları oğluşlarla oynar. Ben de eksiklik hissetmesinler diye yemekten sonra onlara ay kumu hazırladım. 3 su bardağı un ve 3/4 su bardağı sıvı yağ koydum. Fazla eğlenmediler bu sefer. Babalarını mı özlediler acaba ondan mı ki?
Barış ay kumunu elliyor
küçük fındık bana geliyor temizlemem için 




Barış elleri ile ay kumunu yokladı, elleri unlanınca bana uzattı ve temizlememi istedi. Bir daha da ellemedi ve ayakları ile basmak istedi kuma. Önce dur hayır her yanı batıracaksın dedim, izin vermedim. Baktım mızıldanıyor, hadi gir bee dedim, ne olacak ki, bidik ayaklarını çırpıştırırım, nasılsa ortalığı süpüreceğim dedim. Bastı ayağıyla haaaaa dedi. Ayağını yere sürte sürte temizledi.

Deniz ay kumunun içine sakladığım birkaç figür oyuncağı çıkardı, kaşıkla kalıpların içini doldurup şekiller yaptı. Sonra da sıkıldım dedi. Her şeyden çabuk sıkılır oldu bu aralar.

Çocuklar çabuk sıkılınca bir kabın içine koydum ay kumunu, bir iki gün sonra çıkarırım, oynatırım, sonra da atarım. İlk günden atmaya kıyamadım.

Barış ağlıyor, ille de abisinin boncuklarında gözü.
Deniz kendine bir etkinlik buldu. Kenarda boncuklarımız duruyordu, ben bunlarla oynamak istiyorum dedi. Tamam dedim. Tüylü tel de ister misin diye sordum, evet dedi. Tüylü tele boncukları dizdi, bir süre çalıştı, ama küçük oğlum abisini rahat bırakmadı! Ona da oyunlar hazırladım, kenarda duran boş ıslak mendil paketlerim vardı, açıp içlerine oyuncak sakladım, uzaktan izlemekle yetindi, abisinin elinden boncukları almak için hücum etti. Abisi "alsın anne yaa napalım" dedi, dizdiği boncukları kardeşine verdi. Barış'ın boncukları çıkarıp yutmaması için tüylü telin her iki ucuna düğüm attım.

Daha sonra birkaç kitap okudum oğluşlarıma. Biri çok hoşumuza gitti. Adı : Hiç Hata Yapmayan Kız. Deniz o kadar beğendi ki iki kere okuttu kitabı.



Sonra da birkaç eşyayı yere attık, hata yaptım nolacak ki, olabilir,hata yapılabilir dedik, güldük birlikte.











Oyunlardan ve kitap okuma saatimizden sonra iki oğlumu da banyoya çağırdım, aynı anda ikisini de bi güzel yıkadım, pakladım. Biraz çizgi film izlediler, sütlerini içtiler ve mışıl mışıl uykuya daldılar.

2 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun , çabucak anlatırsınız inşallah. Kitabın konusu çok güzelmiş , bizde edinelim birtane:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde biri hasta olunca çok zor oluyor çocukları korumak. Güzel dilekleriniz için teşekkürler, kitap güzeldi gerçekten, tavsiye ederiz.

      Sil