Sayfalar

30 Mayıs 2013 Perşembe

İstanbul Simidi

Tarifi Nefis Yemek Tarifleri'nden aldım.

Malzemeler
  • 1 kg un (ben ölçüleri yarı yarıya azaltıyorum, yarım kilo undan 7 tane gevrek çıkıyor)
  • 1 adet yaş maya (yarım küp yaş maya denk geliyor)
  • 1 çorba kaşığı tuz (yarım kilo una 1 tatlı kaşığı tuz yeterli geliyor)
  • 600 ml ılık süt (yarım kilo un için 1,5 su bardağı ılık süt kullanıyorum)
Üzeri için;
  • 1 su bardağı pekmez (pekmez pişince kanserojen madde üretiyor o yüzden ben onun yerine iki yumurta sarısı kullanıyorum, çok da güzel oluyor.)
  • Yarım su bardağı susam


Ilık süt ile mayayı eritiyoruz. Diğer malzemeleri de ekleyip hamur elde ediyoruz ve 15 dakika dinlendiriyoruz (ben yarım saat bekletiyorum)..120 gramlık hamur kopartıp ikiye bölüyoruz. İkiye ayırdığımız hamurları önce uzatıp sonra birbirine sararak simit şekli veriyoruz. Ardından önce pekmeze (bahsettiğim gibi ben yumurta sarısı sürüyorum) sonra susama batırıp tepsiye diziyoruz. (tepsiye yağlı kağıt seriyorum) 200 derece fırında (fırını önceden ısıtıyorum) üzeri kızarana kadar yaklaşık 20 dakika pişiriyoruz.

Oluşlarıma pişiriyorum. Arada diyetimi bozup ben de yiyorum ama genelde bir iki tane ayırıp kalanı souyunca derin dondurucuya atıyorum. İhtiyaç olunca çıkarıp ısıtıyorum, tazecik oluyor. Miiisss! 

2 yorum:

  1. valla izmirli olarak sizden onay ciktiysa kesinlikle yapilmali simit:) tarifi aldim tesekkurlet

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haftada en az 2 kere yapıyorum desem :)) Ay hele yeni pişip miss gibi sıcacıkken yemesi kadar güzeli yok! kesin deneyin, tavsiyem yarım kilodan denemeniz. 7 tane yeter de artar bile. afiyet olsun. Bu arada linkini verdiğim nefis yemek tariflerine bakın. süper şeyler var, genelde de ölçüleri tastamam uyuyor.

      Sil