Sayfalar

16 Mayıs 2013 Perşembe

O Bacak ve İçe Basma Sorunu Üzerine...

18 Nisan'da yazdığım O Bacak Sorununa dair neler yaptık anlatmak isterim.

Barış Çağan'ımda Dr.Behçet Uz Çocuk Hastalıkları ve Cerrahisi Eğitim ve Araştırma Hastanesi doktorlarından Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Op. Dr. Hakan Vuruşkaner 'in koymuş olduğu teşhise göre O Bacak sorunu vardı ve 2 ay kadar günde 10 damla D vitamini kullanırsa oğluşumun bu sorunu tamamen geçecekti. Barış'ımın içe basma sorunu olduğunu da söylememe rağmen, doktorumuz O Bacak sorunu dışında herhangi bir sorun tespit etmedi, ortopedik ayakkabı da vermedi.

Gözlemlerim, oğluşumun içe basma sorunu olduğunu söylüyordu ve ben önce Allah'a, sonra da annelik içgüdülerime ve gözlemlerime güvenirim. Bu nedenle, Dr. Hakan Bey'in teşhisi ile yetinmedim, D vitamini kullanmayı ihmal etmedim ama rutin kontrolümüz sırasında Özel Karataş Hastanesi'nde Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı olarak görev yapan Dr.Baskın Kocabaş'a Barış'ıma O Bacak teşhisi konulduğunu, D vitamini kullandığımızı ama kanaatimce içe basma sorunumuz olduğunu da anlattım. Hatta önceki yazımda bundan söz etmiştim. Doktorumuz da bize ortopedik ayakkabı kullanmamızı önermişti.

Piyasada ortopedik adı ile satılan ayakkabıların bir anlamı olmadığını biliyordum. Evvelce duyduğum / okuduğum bilgilere göre çocuğun ayak kalıbı alınarak ayakkabı yapılırsa gerçek bir ortopedik ayakkabıdan söz edilebilirdi . Bu nedenle ben de internetten  araştırdım ve İzmir'de ortopedik ayakkabı yapan bir firma buldum. Aynı zamanda ortopedik medikal ürünler de satıyor. İlgilenenler facebook sayfasına buradan bakabilir.

Bugün iki oğlumuzu da aldık, götürdük. Deniz'imde de hafif bir içe basma sorunu gözlemledi firma yetkilisi, ayrıca ayak kavisinin olduğunu ama bozulmaması için ortopedik ayakkabının iyi olacağını belirtti (ben zaten Deniz'in ayak kavisinin oturması için ortopedik ayakkabı almaya kararlıydım, bu konuda herhangi bir telkinle hareket etmedim). Barış'ıma yazılan bir reçete olup olmadığını sordular, hayır yok dedim. Her iki oğlumun da ayak ölçüleri alındı.  Onlara özel tamamı deriden, ön kısmı yumuşak, arka kısmı sert, ayak bileğini kavrayan, içinde kavis için desteği bulunan ve Barış'ımın gerek O bacak gerekse içe basma sorunlarını aşmaya yardımcı (tabanında ayağı dışa basmaya yönlendirecek çarkları ve iç kısmında O bacak sorununu aşmak için desteği bulunan bir ayakkabı olacak) ortopedik ayakkabı siparişlerini verdik. Önümüzdeki haftaya hazır olacakmış. Barış'ıma hem evde hem de dışarıda giydireceğim ayakkabılarını. Kış gelince birer çift kışlık bot da yaptıracağım kısmetse. Barış'ım için yaptırdığım ayakkabının tabanındaki çarklar 1 - 2 ay içinde kırılırmış, yenisini cüz'i bir ücret karşılığı takıyorlarmış. Tek bir çark dahi kırılsa yeniden takılması şartmış.

Bu arada yaklaşık 1 aydır D vitamini kullanıyoruz ve O Bacak sorununda ciddi bir düzelme fark ettiğimi mutlulukla belirtmek isterim! İnşallah içe basma sorunumuzu da aşacağız ve iki oğluşum da filinta gibi delikanlı olacaklar İnşallah!

Geleceğe Not: Gelinlerime hem iyi ahlaklı, dürüst, temiz ve namuslu  hem de güzel bacaklı eşler yetiştirme telaşındayım, kıymetimi bilin :))

3 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun canım..
    çok sevindim iyi olduğuna ve düzelme olduğuna

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağol, İnşallah içe basma sorunu da düzelir O bacakta fazla sorun kalmadı gibi, hala biraz var ama... Geçecek İnşallah hepsi.

      Sil
  2. 18.05.2013'te Barış ortopedik ayakkabı giymeye başladı. 5 gündür düzenli olarak günde 3-4 saat kadar ayakkabı ayağında kalıyor. Daha fazla giydiremiyorum, ayakkabı sert olduğu için zorluyor onu. Zamanla süreyi arttıracağım kısmetse. Bugün basışında düzelme farketmeye başladım. Mutluyum!

    YanıtlaSil