Sayfalar

10 Mayıs 2013 Cuma

Sosyal - Duygusal Gelişim : Duyguları Fark Ediyorum


Duyguları Fark Ediyorum
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kazanım ve Göstergeleri
Sosyal Duygusal Alan
Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar.
Başkalarının duygularını söyler.
Başkalarının duygularının sonuçlarını söyler.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Malzeme:
Dergilerden kesilmiş (ya da internetten bulunmuş) kişi ve olay resimleri, karton, yapıştırıcı
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uygulama:
Dergilerden kesilmiş kişi ve olay resimleri (örneğin, sokakta yanan bir binaya şahit olan insanlarin resmi, ağlayan bir kişi resmi, kutlama resmi vb.) kesip kartona yapıştırılır ve sonrasında sınıfa getirilir.
Çocuklar resimleri görmeden, resimlerin ön yüzleri yere gelecek şekilde yerleştirilir.
Daha sonra her çocuktan kapalı olan resimlerden bir tanesini seçip resimde gördüğünü anlatması istenir.
Resimdeki kişi ya da kişilerin duygularını, yaşanan olayı ve kişilerin yüz ifadelerini dikkate alarak tanımlamaları sağlanır.
Sonrasında çocuklara hangi durumlarda üzgün, kızgın, mutlu, vs. hissettikleri sorulur. Böyle durumlarda nasıl davrandıkları ve diğer insanlarin onların farklı duygular hissettiğini nasıl anladıkları üzerine sohbet edilir.
Sohbet sonunda konuşulanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.

Bizim Uygulamamız :








Gördüğünüz resimleri internetten topladım. Bunları boyadık, kestik, bunlar hakkında sohbet ettik. Ama fotoğraf çekemedim.

Ayrıca Üzüntüden Mutluluğa Duygularınız kitabımız var. Oradan da duygularımızı farkediyoruz, bu konuda sohbet ediyoruz.

Bir de mutlu - kızgın oyunu var. Deniz anneannesi ile oynuyordu bu oyunu. Tamamen kendi buldukları bir oyun. Biri mutlu oluyor ve gülüyor, diğeri kızgın oluyor ve kaşlarını çatıyor. Sonra değişiyorlar, öbürü kızgın oluyor falan. Kısa süreli ama güzel bir oyun.

Kızdığı zaman küsüp gitme huyu var Deniz'in. Ben de bir masal uydurdum. Orada Öküzlü kukla karakteri (adını Deniz koydu) var, ona da aynı şeyi yaptırdım ve yanlış davranışı yansıtarak anlatmaya çalıştım. Henüz çok ilerleyemedim küsme konusunda, bir yerde de genetik denen bir şey var yani...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder