Sayfalar

2 Mayıs 2013 Perşembe

Yemek Önerisi : Ev Yapımı Kolay Kumpir (Ev Yapımı Domates Sosu Eşliğinde)

Oğullarıma değişik ne yapsam diye düşündüm, geçen gün dışarıda gezerken kumpir görüp sormuştu aklıma geldi. Hemen kalkıştım işe.


Malzemeler : (2 kişilik)
1- 3 orta boy patates
2- 1 orta boy havuç
3- Bir avuç bezelye
4- 1/2 yemek kaşığı tereyağ
5- 1 avuç kaşar peyniri rendesi
6- 3 küçük sosis (sosisi çok ender veriyorum, verilmese de olur )
7- 1 kornişon turşu (turşuyu da çok ender veriyorum, koymasanız da olur)

Patatesleri soyup iri iri doğradım. Havuçları küp küp doğradım, bezelyeleri de ayıkladım bir avuç kadar ekledim, tüm malzemeleri düdüklü tencereye koydum. Düdüğünü indirdikten sonra 30 dakika kadar kısık ateşte pişirdim. Bu 30 dakika süre içinde 1 avuç kadar kaşar peyniri rendeledim ve yarım yemek kaşığı tereyağı ile birlikte bir kaba koydum, sosislerimi haşladım ve küp küp doğradım. Yine kornişon turşusunu da küp küp doğradım. Sosis ve kornişonları ayrı bir kaba koydum. Yarım saat sonra düdüklü tencerenin altını söndürdüm. Haşlanan patatesleri ayıklayıp kaşar ve tereyağının içine koydum. Çatalla güzelce ezdim karıştırdım. (İçine kornişon koyarsanız tuz eklemenize gerek yok bence.) Haşlanan havuç ve bezelyeleri de kornişon ve sosislerin içine karıştırdım. Patatesleri servisini yapacağım kaba aldım, üzerine hazırladığım sosisli garnitürü koydum biraz karışırdım. En üstüne de ketçap niyetine hazırladığım domates sosundan bir kaşık koydum. Deniz bayıldı, bir tabak yedi. Barış ise pek sevmedi çok az yedi. Onun yerine hazır harç kullanmadan hazırladığım köftelerden  ve kabaklı pişiden yedi. Kabaklı pişinin tarifi için buraya bir tık 

Domates Sosu :
1 adet soğan
1 adet çarliston biber
4 - 5 orta boy domates
1 yemek kaşığı zeytinyağı
Bir çimdik tuz, karabiber ve kekik

1 yemek kaşığı zeytinyağının içine ince ince doğradığım soğan ve biberi ekleyip güzelce kavurdum. Üstüne biraz su ekledim ki fazla yağa gerek olmadan soğan ve biberleri pişirebildim. Soğanlar kavrulunca üstüne rendelenmiş domatesleri ekledim, 5 -10 dakika kadar kaynattım. Sonra tüm malzemeleri rondoda çekip malzemelerin iyice ezilmesini sağladım. Tekrar tencereye alıp tuz, karabiber ve kekiği ekleyip tıkırdatıp ocaktan aldım. Çok lezzetli bir sos oldu. Ben bu sosu ızgara köftelerimin üstüne ve oğullarımın kumpirine kullandım. Afiyetle yedik. Tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder