Sayfalar

4 Haziran 2013 Salı

Hava Kabarcığı Görünür mü?

Deniz baran bana sordu : Anneeee hava kabarcığı neden görünmez?

Nerden çıktı bu soru diye bir an afalladım. Sonra dedim havayı göremeyiz ama hava kabarcığını görebiliriz!

Nasıl dedi. Ben de bir deney uydurdum.

Malzemeler :

2 adet içme suyu doldurulmuş bardak
1 adet tepsi
2 adet pipet!

Bardaklara içme suyu doldurulması önemli, çünkü minik kaşifimiz kesin o suyu içeçek!
Bardaklara suyu doldurup tepsiye yerleştiriyoruz ki dökülen sular yerleri ıslatmasın. sonra pipetleri yerleştirip üflüyoruz. Su fokurduyor. Bakıyoruuuuzzz aaaa aişte havayı gördük! Kabarcıklar halinde sudan kaçışıyorlar.

Bunun yanında balon şişirip işte hava bunun içinde, balonu doldurdu gördün mü diye sorabiliriz.

Biz balondan sonra havayı ciğerlerimize çekip hissettik, yelpaze ile rüzgar estirip hissettik.

İte resimlerimiz :


Bu arada diğer pipetli bardak bana ait! :) Ben de üflemesem olmazdı di mi.
Not: Evvelce hava ile ilgili bir deney daha yapmıştık. İlgilenenle buradan bakabilir

2 yorum: