Sayfalar

7 Haziran 2013 Cuma

Meraklı Minik Mayıs ve Haziran 2013 sayıları

Meraklı Minik dergimiz bir aksilikten dolayı mayıs ayının sonunda geldi. Sağlık olsun.

Mayıs sayısının konusu dinozorlar, haziran konusu ise meyve - sebze hasat meseleleri idi.

Dün Deniz ile anlaşma yaptık. Anlaşmanın sonunda "annemi ikna ettim" diye bizimki evin içinde dans etti. Anlaşmamız gereği, Deniz bundan böyle öle uykusu uyumayacak ama gece erken yatacak! Dün gece bu nedenle 21:00'de yattı oğluşlar ama bir şeyi unutmuşum, Barış'ım 10 saat uyuyunca bağlasan uyumaz daha! O nedenle bu sabah 7'de zırt diye uyandı Barış. Ben de bu kadar erken uyanmasın diye bu gece 22'ye çektim uyku saatini. Hadi bakalım, yeni bir dönem başlıyor!

Barış öğle uykusuna yatınca, Deniz'le rahat rahat aktivite yapabildik. Barış tüm aktiviteleri dağıtıyor çünkü. Ne yapalım, ona uygun şeyler de koyuyorum ama o ille de abisininkilere bulaşıyor. Deniz'e haksızlık oluyor bu sefer. Bu yeni düzen daha adil olacak aslında.

Dün Deniz öğle uykusuna yatmadı, birlikte fazla bir şey yapamadık, o kendi kendine oynadı. Ben son ana kadar onu uyutmanın derdindeydim. Olmadı, sonunda uyutmamaya ikna oldum!

Bugün daha programlıydım. Çocukların ikisi de ayaktayken ben ortalığı toparladım, sil süpür işte öyle gıcık ev işleri.

Barış uyuyunca Meraklı Minik dergimizi çıkardım. Mayıs sayısını iki gün önce işlemiştik. Bugün de Haziran sayısını inceledik. Çoook sevdik!

Dergide şeftali - incir hasat oyunu vardı, Deniz kazandı!
Bahçe maketi vardı. Ben kurdum, Deniz hayali oyunlar kurdu ve epeyce oynadı.
Eşleştirme kartları vardı. Onlarla oynadık. Barış uyanınca ona da kelime kartı olarak oyun kurdum, çoook ilgilendi. Hepsini tek tek "bu,bu buuuuuuuuuuu" diye sordu. Barış son zamanlarda konuşmaya çok istekli Maşallah!

Çok verimli geçti bu öğle çalışmamız.

Akşamdan sonra da örüntü blokları çalışmamızı yaptık.

Yarın anneannemize gideceğiz nasipse. Yanımıza örüntü bloklarımızı da almak istiyor Deniz Baran. Hadi bakalım...









4 yorum:

  1. şapka mı daha güzel yoksa o burundaki benek mi karar veremedim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) çok teşekkür ederiz. meraklı minik dergisinin her ay verdiği çıkartmalar evin her yerinde, kendisinin ve kardeşinin yzünde elinde geziyor. :))

      Sil
  2. ben de hazıran ayı sayısını daha acmadım bıle. maalesef ıkı farklı yasta ıkı farklı beklentılerı olan cocuklar bırseyler yapabılmek benım ıcın cok zorlasmaya basladı. bızım de zamanımızı verımlı kullanabılmek ıcın bır program yapmaya ıhtıyacımız var galıba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ikisi de aynı saatlerde uykuya dalınca itiraf edeyim benim için çok güzel ve de özel bir zaman dilimi kalıyordu! Bir kahve içip kafa dinliyordum, nette dilediğimce sörf yapıyordum. Bu nedenle Deniz'in öğle uykusu uyumama ve benim dinlenme saatlerimi faaliyet yaparak geçirme fikri bana çok da sevimli gelmedi. Sonuna kadar direndim onu uyutmak için, ama uyumadı! Ben de bahsettiğim anlaşmayı yaptım. Ona da dedim ki "ben şimdi biraz kendime zaman ayırmalıyım, çünkü bu benim dinlenme saatim, buna ihtiyacım var. sen de biraz serbestçe oyuncaklarınla oyna, sonra da birlikte bişeyler yapalım".İnanır mısınız beni çok iyi anladı ve tamam dedi. Konuşarak derdimizi anlatabileceğimiz bir çağa girdik, bunu değerlendirmeliyiz!

      Sil