Sayfalar

12 Haziran 2013 Çarşamba

Sıralama, Çeşit Çeşit Boyama, Kumbara

Bugün Deniz Baran anne bişeyler yapsak ya dedi. Olur dedim. Kenarda sakladığım yumurta kolisini çıkardım, tek sıra kestim. Facebook'ta Çocuğumla Evde Neler Yapabilirim grubunda görmüştüm. Nagihan hanım kızına yapmıştı bu etkinliği. Biz de yapalım dedim. Tırtıl şeklimiz hazırdı. Boyaması için sulu boya verdim Deniz'e.

Barış'a da strafor yumurtalar verdim, yumurta kolisine dizmesi için önüne koydum.









Başta her şey yukarıdaki gibi güzeldi. Deniz suluboyasını yapıyordu, Barış da diziyordu yumurtaları. 

Sonra Barış abisinin sulu boyasına göz dikti : 















Baktı ki sulu boya gelmiyr önüne ağlamaya başladı. Ben de önüne kuru boya koydum, fayda etmedi.
Sürpriz kutusu koydum, ilgisini çekmedi.
Dur dedim başka bir şey getireyim, Barış ağlamayı koyulaştırdı


Eline verdiğim sulu boya fırçası bile ağlamasını kesmedi.
Deniz de Barış'a ne vericeksin ki dedi, sulu boyayı kapattı, sıkıldım dedi!
Ben de nasıl yaa dur bir dakika daha başlamadın bile dedim. Pastel boya istedi. tamam o zaman dedim. Aramaya başladım, pastelleri bulamadım! Bu arada Barış'ı kucağıma aldım, sakinleştirmeye çalıştım, olmadı!
Barış susmadı, Deniz de ağlamaya başladı.
Ben de ağlamaya başladım!

Sonra sustuk işte...
Deniz çalışmasını bitirdi.
Barış öğle uykusuna yattı.
Tüm bu hengameye neden olan şaheser(!) çalışmamız ise şöyle:




















Barış öğle uykusuna yatınca, pastellerimizi buldum. Deniz'e pastel boya ve boyama kitabı verdim. Bir iki sayfa pastel boyama yaptı.





















Çocuğumla Evde Neler Yapabilirim grubunda sıralama - serileme etkinliği olarak Özge hanım önermişti bu etkinliği. Yine aynı gruba üye Pınar hanım da yapmış oğlu Barış'la. Ben de örnek seriyi hazırladım, Deniz aynısını yaptı!


Sonra parmak boyası istedi Deniz benden! Ben de üşenmedim yaptım







 
Ellerimin boyası akşama kadar çıkmadı! ama renklerimiz güzel oldu. Bu tarz ev yapımı parmak boyası ile yapılan resim kısa zamanda bozulur, çöpe atmayı unutmayın!














Barış'ım uyanınca ona da kumbara hazırladım. Plastik kapaklı bir kutum vardı. Onu kestim, içine kağıt mendil ve tangram şekillerini atmasını istedim. Kimi zaman attı, ara sıra da zor geldi öyle atması, kapağını çıkardı ve doldurdu içine. Deniz ben de gelebilir miyim dedi, tabii dedim. Koca danam da attı kumbaraya şekilleri.



Ağlamasıyla, çalışmasıyla, eğlenmesiyle bir gün daha böyle geçti!
Kesin kararlar verildi, Barış uyanıkken abiye özel etkinlik ya - pıl - ma - ya - cak!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder