Sayfalar

17 Haziran 2013 Pazartesi

Zor Haftasonu : Lenf Bezi Şişliği

Deniz Baran hafif bir soğukalgınlığı geçiriyordu. Doğal tedavi yöntemleri arıyordum onun için. Takip ettiğim bir blogtan çin çayı öğrendim ve onu içirdim. Öptüm, okşadım, kokladım, uyutmak için sarıldım. O da ne?! Kulak arkasında nohut büyüklüğünde bir şişlik! Elledim, sert. Ağrıyor mu dedim, önce hayır dedi, sonra evet dedi. Tümden soydum. Her yerini, kafasını, ensesini, sırtını, bacaklarını muayene ettim kendimce. Başka bir yerinde şişliğe ya da morluğa çok şükür ki rastlamadım.(bu tarz belirtiler ciddi endişe verici ve derhal sağlık kuruluşuna başvuru şart)

Sarıldım sımsıkı. Giydirdim ve uyuttum. (normalde öğle uykusu uyumaması için anlaşmıştık ama vücudunda kırıklık olunca daha çabuk iyileşmesi için uyumaya ikna ettim)

Akşam kocam geldi. Gelir gelmez durumu anlattım. Daha önce rastladın mı ilk mi dedi. İlk kez dedim. Hemen hazırlandık ve Egepol Hastanesi'ne gittik. Gece 23:00'e kadar çocuk poliklinik hizmetleri devam ediyor. Benim gibi kocası yoğun çalışan 2 çocuklu bir anne için geç vakte kadar poliklinik hizmeti olması ideal! Doktorumuz Deniz'in geçirdiği enfeksiyon nedeniyle bu tarz lenf bezi şişlikleri olabileceğini söyledi. Korkulacak bir şişlik gibi görünmediğini gerekli tüm tetkikleri yapacağını söyledi. Ayrıntılı karın ve boğaz ultrasonu ile ayrıntılı kan tahlilleri ile boğaz kültürü istedi. Hemen endişe etmeyin, kötü şeyler düşünmeyin dedi. Sanki vurmuş gibi de görünüyor dedi. Çok şükür Ya Rabbim dedim. Ben öyle deyince Deniz Baran hemen besmele çekip Kevser suresini okudu! Çok hoşuma gitti. Doktorumuz lenf bezlerinde iki nohut  ya da ceviz büyüklüğündeki şişliklerin ya da sık tekrarlayan, geçmeyen şişliklerin endişe verici olduğunu ve biyopsi yapılması gerektiğini belirtti. Bizim gibi daha küçük boyutlu şişlikler için biyopsiye gerek olmadığını söyledi.

Boğaz kültürünü hemen aldılar. Kan tahlili ve ultrason için ertesi sabah (cumartesi sabahı) bekledik. Sabaha kadar doğru dürüst uyumadım. Sabah kan verdik, biraz ağlamalı oldu ama ben soğutucu sprey kullandım, canının fazla yandığını düşünmüyorum. Sadece canı sıkıldı ve korktu kanımca. Radyoloji uzmanı, ultrasonu çekerken kulak arkasında, boynunda birkaç tane lenf nodları tespit etti. Endişe ile bekledim ultrason çekiminin bitmesini. Uzman doktor, çekim bitince bana döndü ve sakin bir sesle "yok bir şey" dedi! İşte o an üstümden büyük bir yük kalktı.

Bu sabah (pazartesi) doktorumuza sonuçları gösterdik, kan tahlilleri, ultrason, boğaz kültürü dahil tüm sonuçları değerlendirdi ve oğlumun sağlıklı olduğunu, şişliğin inmeye başladığını söyledi. Maşallah! Çok şükür! O kadar diyim.

Bu arada şişlik artarsa ya da sönüp tekrar çıkarsa, ceviz büyüklüğünde bir şişlik oluşursa, biyopsi gerekebilirmiş, kan tahlilleri her zaman en doğru sonucu vermezmiş. İnşallah bunlar olmayacak, iyi düşünüyorum ama gözm de Deniz'imin üstünde.

Zor bir haftasonu idi ama bu kadarla kaldı çok şükür.

Rabbim evlatla sınamasın, sınadıklarına da acil şifalar ve sabırlar versin.

Not: Deniz'imin lenf bezindeki şişlik kayboldu. Çok şükür! (04.07.2013)

2 yorum:

  1. çok geçmiş olsun, onlara bir şey olacak diye çok korkuyor insan değil mi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler. İnanılmaz korkuyor insan gerçekten.

      Sil