Sayfalar

30 Temmuz 2013 Salı

Bir Tatilin Ardından

Kışın yaşadığım sağlık sorunlarından, sıkıntılardan arınmam, kendime gelmem, çocukların eğlenip deniz havası almaları için kocam Gezi Sitesi'ndeki erken rezervasyon imkanlarını değerlendirerek Marbel Hotel den 5 gece 6 günlük bir tatil satın almış. Kuşadası Kadınlar Denizi'ne yakın konumdaki otelimizden çok memnun kaldık. Değerlendirmelerim aşağıda :

Kuşadası Marbel Hotel :
Yemekleri kesinlikle çok güzeldi. Her şey dahil sistemi ile konakladık. Meyve suları konusunda (toz içeceklerden yapılıyor) çok olumlu düşüncelerim olmasa da buna kafayı takmadım :)

Akşam yemeklerinde tavuk, balık, et seçeneklerinden en az ikisi mutlaka oluyordu. Ben tam bir balıkçıyım, birkaç akşam balık yedim ve çok beğendim.

Öğle yemeğinden sonra yapılan gözleme servisi çok işimize yaradı, gözlemeleri yanıma alıp doğruca denize gittik. Böylece dışarıda ayrıca yemek düşünmedik. Malum denize gir çık çocuklar acıkıyor! Kuşadasının birkaç plajını gezdik, ayrıntıları kocam gezi bölümünde yazacak.

İzmir'e yakın olması sebebiyle Kuşadası'nı tercih etmiş kocam. İyi de yapmış, yolculuğumuzu çocukların öğle uykusuna denk getirdik, acayip rahat ettik.

Kuşadası hem İzmir'e yakın hem İzmir'den daha ekonomik, hem de gezmek için alternatifi oldukça fazla. Tavsiye ederim.

Otelin bize verdiği oda oldukça dardı. İki tekli yatağı birleştirip bir çift kişilik yaptılar ki biz bundan pek hoşlanmadık ama kafayı da buna takmadık. Barış için bebek yatağı verdiler (park yataktı, hoşuma gitti), Deniz için tekli süryat koltuğu açıp yatak yaptılar. Deniz "sizin yatağınız neden yumuşak yumuşak da benimki taş gibi sert" dedi eliyle betimleyerek! Bu durum beni üzdü, bu sözü söyledikten sonraki gece onu yanıma aldım!

Odamızda buzdolabımız vardı, dışarıdan içecek alıp burada tuttuk, ihtiyaç oldukça kullandık. Sorun yaşamadık.

Temizlik her gün yapılıyordu, biz günaşırı istedik, her gün çöplerimiz toplandı.

Odalarda yerler halı kaplıydı, halı yeni olsa da ben hijyenik bulmadığım için rahatsız oldum. Silinebilir bir zemin döşemesi olmasını tercih ederdim! Çocukların yerlerde oyun oynadıklarını düşününce sıkıntılı bir durum olarak değerlendirilebilir.

Her odanın vardır muhakkak, bizimkinde de bir balkon vardı. Küçüktü ama işimizi gördü. Bizim oldukça fazla havlumuz olduğu için sırayla kuruta kuruta astım.

Odalarda sıcak su, uydu yayını yapan tv, saç kurutma makinesi, split klima var doğal olarak. Kasa da ücretsiz! İnternette yaptığım araştırmalarda apart otellerde klimaların dahi ücretli olduğunu okuyunca her şey dahil otel sisteminde tatil yapmanın bizim gibi küçük çocuklu aileler için çok çok daha ucuza geldiğini belirtmek isterim.

Otelin açık yüzme havuzunun derinliği 140 cm civarında.Yüzme bilmeyenler için boyu aşmaması oldukça iyi!  Çocuk havuzu da 50 cm derinliğinde. Havuz temiz görünüyordu. Yeterli şezlong ve şemsiye havuz başında vardı. Sabahtan yer ayırmamamıza rağmen hiç güneşte kalmadık.

Tatil Değerlendirmem :

Sabah 9 civarı kalkıp doğru kahvaltıya gittik. Benim kuduruklar yeterli yemeyip bir saat sonra acıkacakları için onlara açma aldım, yanımda götürdüğüm buzdolabı poşetlerine koydum. Çok işe yaradı.

Kahvaltıdan sonra oğluşlara mayolarını giydirdim, açıkta kalan yerlerine güneş kremi sürdüm ve saldım havuza! Havuz başında oynamak için top, plastik oyuncaklar da almıştım yanıma, iyi ki de almışım! Çok işe yaradı!

Deniz kolluklarla yüzebiliyor, Barış ise ona aldığımız gölgelikli simidi istemedi. Çok korktu. O nedenle hep kucağımızda kaldı. Bu dönemde böyle şeyler olur, seneye o da daha çok tadına varır tatilin!

Öğle yemeğine kadar oğluşlar havuzda eğlendi. Ben de onların başında kaldım. Kocam bu saatlerde odamıza çekildi ve çalıştı. Öğle yemeğini hep beraber yedikten sonra yanımıza gözleme alıp otelden ayrıldık. Su, kola ve meyvesularını marketlerden, büfelerden alarak ilk gün hariç her gün plaj plaj gezdik! Ben denizsiz yapamam. Bütün gün havuz başında oturamam! Başka oteller ikindi vaktinde gözleme dağıtıyor ama genelde biz o saatlerde denizde olduğumuz için bu imkandan yararlanamıyorduk. Marbel'de gözleme servisi yemekten hemen sonra başladığı için çok iyi oldu!

Denizden dönüşümüz genelde 7 civarı oldu. Hemen çamaşır asma, yıkanma ve giyinme fasıllarından sonra doğruca yemeğe indik. Çeşitler ve lezzetleri oldukça yerindeydi. 4 yıldızlı olmasına rağmen 5 yıldızlı otelden farkı yoktu! Çalışanlar da oldukça seviyeli ve kibardı. Bir sıkıntı yaşamadık.

Son günümüz cumartesiydi. Sabah kahvaltımızı yaptık, öğle yemeğimizi yedik, gözlememizi aldık ve yola çıktık. Yolda benzin aldık ve arabamızın vitesindeki küçük bir sorun nedeniyle bir saat kadar benzincide oyalandık. Tamirci çağırdık. Adam oturdu, kontağı çevirdi ve araba çalıştı! Neyse ki büyük bir sıkıntı yaşamadık! Yola devam edip Ürkmez'e vardık.

Plaj plaj gezdik Ürkmez'de. Doğanbey, Ürkmez Halk plajı... Ama hoşumuza gitmedi. Ürkmez Halk Plajına giriş, şezlong ve şemsiye ücretsiz! Plaj küçük çakıl. Deniz ve Barış kumla oynamayı sevdikleri için bu durum pek hoşumuza gitmedi. Denizin içi 5 metre kadar çakıl, sonrasında kum. Deniz çok temiz, mavi bayraklı ama ciddi soğuk! Deniz Baran benim ricamı kırmayarak girdi denize ama üşüdü bayağı. Barış ise girmedi! Bir ara plajda Barış'ın ayakları yandı sıcaktan, Deniz de kardeşinin ayaklarına su döküp serinletti onu.

Plajdan verim alamayınca daha fazla oyalanmadık orada, gezmeye devam ettik. Aslında bizim aradığımız yıllar önce geldiğimiz bir mevki idi ama neresi olduğunu hiç hatırlamıyorduk. Deniz ılık ve sığ, plaj ve denizin için kum olan Ürkmez'de bir mevki! Gittiğimiz her plajda sıvayıp eteklerimi, daldım sulara. Çoğunlukla soğuk, taşlı alanlar. I ıh! burası kesinlikle değil! Birkaç farklı yerde farklı kadınlarla konuştum. En son birisi tarif ettiğim yerin İpekkum denilen yer olduğunu söyledi. Allah ondan razı olsun. Hemen bastık gittik.

İpekkuma gelince doğruca plajına indim, baktım evet! Kesinlikle burası! Plaja giriş ücretsiz. Yazlıkların bol olduğu bir bölge. Kalınabilecek pansiyon bakalım dedik, ara sıra çocukları buraya getiririz dedik. Onu da başka yazımda anlatayım ama bir yer bulduk! Çooooooooookkkk uygun fiyata, alternatif ucuz tatil arayanlar için çeşitli apartlar var İpekkum mevkiinde. Onun için gezin, görün, tercihinizi ona göre yapın derim.

Gece eve 22:30 sıralarında geldik. Çocuklar uyuyordu, uykuları bölünmesin diye yıkamadan tuzlu tuzlu yatırdım. Tuz iyidir iyi, kokmaz işte tenleri miiissss!!!

Fotoğraf fazla çekilmedik nedense. Birkaç foto var ama onu da daha sonra ekleyeceğim nasipse.

Önümüzdeki hafta sonu Ürkmez İpekkum'da bulduğumuz bir apartta kalacağız kısmetse. Yaz sezonu bitene kadar her haftasonu gitmeyi planlıyoruz bir aksilik çıkmazsa.