Sayfalar

30 Temmuz 2013 Salı

Çocuklu Ailelere Tatil İpuçları

Çocuklarınız küçükse kesinlikle erken rezervasyondan her şey dahil sistemli bir oteli tercih edin. Tercihinizi yaparken bağımsız şikayet sitelerindeki yorumları okumayı ihmal etmeyin! Büyük ve güvenilir tatil sitelerini tercih edin. Olası aksilikler nedeniyle tatilinizi iptal etmek zoruda kalırsanız paranız yanmasın diye sigorta yaptırabilirsiniz, aklınızda olsun!

Küçük çocuklu aileler için apartlar astarı yüzünden pahalıya geliyor. Çocuklar için ayrı yatak parası alan, klima kullanımı için ücret isteyen yerlerin sayısı az değil! Otellerde ise genelde 0-6 yaş iki çocuk ücretsiz, hatta pek çoğunda 12 yaşa kadar ücretsiz oluyor. İyi bir planlama yapılmalı kesinlikle!

Yanınıza mutlaka mandal, mümkünse çamaşır ipi alın. Ne de olsa çocuklar sürekli bir şeyler kirletiyor ve herkesin plaj havlusu da oldukça yer tutuyor. Çamaşır asmak ve kurutmak ciddi sıkıntı yaratabilir.

Bulunduğunuz mekanda sivri sinekler canınızı oldukça sıkabilir, çocuklarınız ve sizin için bu durum oldukça sorun yaratabilir. Ne tarz (ister doğal ister elektrikli bir kovucu) olursa olsun mutlaka sivrisinek kovuculardan faydalanın. Tatiliniz kabusa dönmesin!

Çocuklarınız bizimki gibi küçükse, bütün gün yorulan afacanlar gece erken yatmak isteyeceklerdir. Siz de odanızda daha fazla vakit geçirmek durumunda kalacaksınız. Bu nedenle balkonlu odaları tercih edin.

Odada eşinizle bir kahve içmek ister misiniz bilmem ama ben bayılırım! Yanıma aldığım seyahat tipi 500 ml'lik su ısıtıcısı çok işime yaradı. Geçtiğimiz senelerde mama yapmak için kullanıyordum bu ısıtıcıyı. Kesinlikle hayat kurtarıcı!

Yanınıza kapaklı bir saklama kabı almalısınız. Ben buzdolabı poşeti almıştım, o da çok iş gördü. Kahvaltıda veya öğle yemeğinde karnını doyurmayan minikleriniz için aperatif yiyecekleri koyarsınız içine, denize gittiğinizde acıkan yavrulara ne yedireceğim diye düşünmenize gerek kalmaz! Bütün turistler bu yöntemi uyguluyordu bizim kaldığımız otelde! Ben de yaptım!

Çocukları güneşten korumak için şemsiye alabilirseniz iyi olur! Özellikle deniz kenarında kumlarla oynarken çok iş görür. Ben şemsiyeleri unutmuşum evde. Neyse ki büyük sıkıntılar yaşamadık!

Çocukların ateşlenme ihtimalini göz önünde bulundurun. Termometre, ateş düşürücü ve ağrı kesici ilaçlar, kendiniz için gerekli ilaç tayfasını almayı unutmayın. Tatiliniz sıkıtılı geçmesin. Ben yanıma zencefilli bal bile aldım. Kullanmama gerek kalmadı ama tatil dönüşü Deniz Baran boğazımda ateşli kurbağa var dediği için hemen çin çayı yapıp içirdim, çok iyi geldi!

Yanınıza birkaç kitap alabilirsiniz. Ben Barış Çağan için almıştım, odamızda biz hazırlanırken o da kitaplarla ve oyuncaklarla çok güzel eğledi. Tavsiye ederim!

Ayrıca geçen sene yaptığım tatil listesine de bir göz atabilirsiniz.

İyi tatiller!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder