Sayfalar

3 Temmuz 2013 Çarşamba

SİNEMA KÖŞESİ : PROMETHEUS (2012)


Uzun zamandır izlemek isteyip de sırasını getiremediğim filmlerden biriydi benim için. Öyle ya, ben tam bir Ridley Scott hayranıydım ve bu adamın her filminde en sevdiğim antikahraman ALIEN her an fırlayabilirdi ekranın bir köşesinden bir diğerine. Tabi ki bu konuda fazla ürkütmeden Vildan'ı da ikna etmem lazımdı. Zira Alien lafını duyduğu anda film benim için tam bir hayal olacaktı kuşkusuz. Stratejim şu olacaktı ; Adem ve Havva. Evet evet Adem ve Havva'dan gidecek olursam konu fazlasıyla ilgi çekecekti onun için. Filmin adı da sağlamdı. Sonuçta Mitolojide Tanrılara başkaldıran ve insanoğlunu yaratan TITAN'dan geliyordu ismi. Sonunda zafer benim oldu, stratejim tuttu ve gün içerisinde yaptığım biri ki Adem Havva muhabbetinden sonra  dün çocukları uyutur uyumaz izledik filmi.

Film beni gerilim anlamında fazlasıyla tatmin etse de, felsefi açıdan beklediğinizi bulamayacağınız bir film. Filmin temel sorusu şu : "Nasıl Yaratıldık?" ve bu sorunun cevabını ararken global anlamda temel bir "Yaratıcı" kavramının üzerinde yoğunlaşmak yerine Hristiyan propagandasının yapılmış olması rahatsız edici. Bunu birçok karede HAÇ üzerine yapılan zomlamalarla fazlasıyla hissediyorsunuz. Ayrıca filmin temel karakterlerinden birinin (ki bu karakter insanoğlunun uyanmasını sağlamak ve gerçeği ararken ona yol göstermek gibi birçok simgesel eylemde bulunuyor) Davud Peygamberin ismini taşıması da tesadüf değil kanaatimce. Zira Davud peygamberin Kudüs'ü inşa ettiği ve bugünkü İsrail'in temelini attığı düşünüldüğünde rahatsızlığımı daha net anlayacaksınızdır.Yani başlangıcı Yahudiliğe dayandırıp, Hristiyanlığa varmak. Sanki başka inanış yokmuş gibi. Oysa filmde sorulan tüm dinlerde cevabı aranan bir soru. Dediğim gibi beni rahatsız eden  İslamiyete yer verilmemiş olması değil; filmin Hristiyan ve Musevilik propagandasına dönüşmüş olması.

Ama başta da dediğim gibi gerilim ve efekt açısından son derece etkileyici, kurgusal anlamda mantık hatalarının son derece az olduğu, senaryosu kuvvetli klasik Scott filmi. İzlenilebilir arşivlik bir film. Notum : 10/7

BÜLENT

2 yorum:

  1. vaaaayyy beni oyuna getirdin demek hain koca! Klasik bir alien filmiydi, felsefesi sıfıra yakındı! yer yer gerilsem de genel olarak sıkıcıydı. ha patladı ha patlayacak dedim ama olmadı! 10 üzerinden 3! Bu da seninle izlediğim için başka bir şey için değil :))) Ben sana aşk filmi izleteyim de sen gör gününü :D

    YanıtlaSil
  2. haha bu arada izlediğim ilk alien filmiydi ama eğer sen istersen prometheus'un ikincisi de çekilecekmiş, onu da izlerim!

    güzel yazmışsın, ellerine ağzına sağlık :)

    YanıtlaSil