Sayfalar

13 Temmuz 2013 Cumartesi

SİNEMA KÖŞESİ : YERDEKİ YILDIZLAR


Tam 20 yıl olmuştur Hint filmlerini izlemeyeli. Ama 20 yıl sonunda öyle bir film izledik ki üzerinden 12 saat geçti ve halen etkisindeyiz. Anlayacağınız Hint sinemasının bizdeki geri dönüşü muhteşem oldu. Hikayesi, oyunculuğu, kurgusu ama en önemlisi de Türkiye'ye inanılmaz derecede benzeyen Hindistan eğitim politikasına eleştirel yaklaşımı.... karşınızda kesinlikle (kült olmanın da ötesinde) bir başyapıt var. Zaten Dünya'nın en önde gelen film eleştirmenlerinin çoğuna göre de"ölmeden önce izlenmesi gereken ilk 50 film" arasında gösteriliyor "Yerdeki Yıldızlar".

Film özetle 8 yaşındaki küçücük bir çocuğun eğitim sisteminde yarış atı olarak yetiştirilmek uğruna harcanmasını, yok edilişini anlatıyor. 3 saatlik film su gibi akıp gidiyor Her anne- babanın (onu da geçtim her insan evladının) izlemesi gereken bir film. ÇOCUKLARIMIZ HER ŞEYDEN ÖNCE BİR İNSAN VE EĞİTİMLERİ UĞRUNA BU BASİT GERÇEĞİ UMARIM HİÇ BİR ZAMAN UNUTMAYIZ.
Notum : 10/9 (Bir puanı kırmamın sebebi tamamen kültür farklılığına dayanıyor, sahneler ve replikler muhteşem olmasına karşın filmin vurucu sahnelerdeki duygusal müzikleri çok da bizim alışık olduğumuz tarzda değil; ancak bu filmin güzelliğinden bir şey kaybettirmiyor)

BÜLENT

5 yorum:

  1. Kesinlikle çok beğendim. Bu film farkındalık yarattı. Algılarım açıldı. Hayata bakışım netleşti. Bir film bu kadar etkileyebilir mi bir insanı? Evet! Müzik konusunda haklısın. O da vurucu olsa, kendime gelemezdim! Bu filmi seçtiğin, benile izlediğin için teşekkürler. İlk fırsatta tekrar izleyebilirim!

    YanıtlaSil
  2. Konsantrasyonu bozucu danslar da var mıydı?;) merak ettim hint filmleri güzeldir samimiyetini severim, en kısa zamanda seyredicem!;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hint filmlerinde müzik ve dans olmasa olmazlardan. Ancak bu filmde son derece yerinde kullanıldığını söyleyebilirim. Ben filmde dans ve müziği tercih etmem; ama dediğim gibi şahsen rahatsız olmadım.

      Sil
  3. Vay Hint sinemasına bir girizgah yapmışız. Amir Khan Hint sinemasının bir yerde Şener Şen'i desek yanlış olmaz. Az ve öz işler yapar. Hep nitelikli işler çıkarmayı başarmıştır. Oyuncunun 3 idiots, Mumbai Diaries, Rang de basanti, Lagaan once upon a time time isimli filmerini mutlaka izlemelisin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dün "Ghajini" adlı filmini izledik. Adam gerçekten çok usta bir oyuncu. Film aynı klasmandaki ünl "memento" filminden de daha iyiydi. Bir de şu danslar olmasa. Hint filmlerine alışmak zor oluyor birader.

      Sil