Sayfalar

17 Ağustos 2013 Cumartesi

SİNEMA KÖŞESİ : CENNETİN ÇOCUKLARI (1997)





Size bir çift ayakkabı verseler  ve "Haydi bakalım, konusu sadece bu ayakkabı olan bir film çek ya da hikaye yaz" deseler acaba ne yapardınız? Sizi bilemem ama benim hikayemin çok da uzun ve ilgi çekici olamayacağı kesin. Çünkü "tüketim toplumu" olmanın faturasını yaşayan bir millet olarak yokluğun ne demek olduğunu sadece 30 yılda unutturdular bize. Mutlu olmanın hep istemek ve elde etmekten geçtiğini düşünen bizler zamanla özümüzden de uzaklaştık. Neyse konuyu daha fazla dağıtmadan sadede gelelim.  Senarist-Yönetmen Mecid Mecidi sadece bu konu üzerine öyle bir film yapmış ki bize şapka çıkarmaktan başka bir seçenek bırakmıyor. Yokluk ve kardeş sevgisi bu kadar mı güzel anlatılır. Hem de zerre kadar (ülkemizdeki kötü örneklerinin aksine) duygu sömürüsü yapmadan. "Bir çift ayakkabı" inanın hiç bir zaman bu kadar anlamlı olmamıştı benim için. İzlenmesi gereken arşivlik bir İran filmi. notum : 10/9

2 yorum:

  1. bunu ne zaman izledin bensiz? hıııımmmbir puanı nereden kırdın?

    YanıtlaSil
  2. Hasta olduğun bir gün izlemiştim, yaklaşık 2-3 hafta önce. Notu nereden kırdığıma gelince, söylersem spoiler içerir.

    YanıtlaSil