Sayfalar

4 Ağustos 2013 Pazar

Ürkmez İpekkum

Cuma günü hazırlandım, çoluk çocuğu hazırladım, atladık gittik Ürkmez İpekkum'a.

Evden biraz geç çıtık. Hazırlanma telaşı ile başıma bir ağrı girdi, gittikçe artmaya başladı.

Günlüğü 50 liradan bir apart bulmuştuk geçen hafta Kuşadası dönüşü, doğruca oraya gidip odamıza yerleştik.

Ortam hiç temiz değildi ama ben fazla temizliğe girişmedim. Evden tencere, tava, çaydanlık, çay bardağı getirmiştim, orada da birkaç çatal, kaşık, tabak yıkadım, lavaboyu - bankoyu ovdum, tuvaleti klorakladım. Oradan nevresim verdiler ama kimseye tavsiye etmem. Ben kendi çarşaf ve yastık kılıflarımı kullandım. Girişsem, bütün mutfağın temziliğe ihtiyacı vardı aslında ama dediğim gibi, çoğunlukla kendi malzemelerimi kullandığım için bu kadar temizlikle yetindim.

Çantamızı alıp hep birlikte plaja indik. Plaj sırf kum. Deniz gayet ılık ve sığ. Gidiyorsun gidiyorsun dizine kadar geliyor. 20 metre gittikten sonra deniz suyunun Barış'ın beline kadar gelmesi çok komikti. Başımı sık sık sulara soktum, ağrım biraz hafifledi.

Çocukların da bizim de karnımız acıkmaya başlayınca aparta gittik.

Başağrım gittikçe arttı, arttı, kafam çatlayacak gibiydi. Kocam sağolsun mangal yaktı, Barış ve Deniz'le ilgilendi. Ben de mutfak işi, salata ile ilgilendim. Barış habire kaçtı, Deniz arkadaş buldu kendine. Kocam çocukların peşinde koşarken etleri yaktı biraz. Sonra da bir tabak eti yere düşürdü. Ben biraz sakinleştirdim onu, yoksa burnundan soluyordu.

Bulaşıkları yıkarken kendimi kaybedecek gibi oldum baş ağrısından. Haplarımı buldum içtim. Biraz yattım, kendime geldim. İlk gün böyle ağrılı geçti.

Odamızda bir çift kişilik yatak, bir de iki katlı ranza vardı. Çift kişilik yatağı ranzaya dayadık ki oğlanlar yere düşmesin. Deniz üst katta, Barış alt katta yatar dedim, olmadı.

Deniz "anne çok heyecanlıyım, ilk kez ranzada yatacağım" dedi "ranza çok güzel eve de alalım" dedi. Sonra da "vazgeçtim, ranzada yatmayacağım" dedi. Tamam dedim, seni sallayım ayağımda, sonra yatağına koyarım, hadi gel dedim. Ayağımda bir süre salladıktan sonra yatırdım Barış'ın yanına. Gözlerini açtı, baktı, güldü ve huzurla yattı uyudu.

Gece yakarca saldırısına uğradık. Bütün gece Barış bana vurdu vurdu vurdu. Sabaha kadar doğru dürüst uyumadım. Sabah kahvaltı öncesi 7'de zırt diye uyandılar. Kocam kahvaltıya kadar 2 saat onları oyaladı, ben de uyudum dinlendim biraz. Kahvaltıdan sonra Barış düştü. Yanağı ve dudağı şişti. Çok üzüldük. Sonra da uyudu, kocam da onunla birlikte uyudu, biz de Deniz'le denize gittik. Öğlen yemeğe gittik aparta, Barış uyanmadı. Biz de yaptığım makarnayı yedik, tekrar denize gittik. Öğleden sonra saat 15:30 sıralarında beyefendiler sallana sallana yanımıza teşrif ettiler. Akşam 18:00 civarı ayrıldık deniz kenarından.

Aparta gittiğimizde kocam baktı bir gün öncesinden aldığımız tavuk etlerimiz bozulmuş. Hadi dedik mangalda sucuk yapalım. Yaptık, yedik bir güzel. yemek yerken arılar geldi, dolaştı etrafımızda. Her şey yolundaydı. Yemek sonrası biraz alışveriş yaptık, eve geldiğimizde Deniz Baran ben dondurma yemicem, hemen uyumak istiyorum dedi ve koştu ranzanın üst katına yattı uyudu. Barış da azcık sallamamla uykuya daldı hemen. Gece rahat geçti. Geceyarısı br ara Deniz geldi yanımıza, sonra tekrar üst kata çıktı.

Pazar sabahı kalktık. Bir baktım, Barış'ın sağ üst göz kapağı ile sol göz altı balon gibi şişmiş. Bir gün öncesinden eşyaların çoğunu yerleştirmiştim. Kalan eşyaları sn sürat topladım, doğruca DEÜ acile gittik. Behçet Uz'un acilinin rezaletinden sonra (tam bir kabus orası) burası saray gibi geldi bana. Her hasta için yatak var acilde! Behçet Uz'da sandalye bulursanız şükredin! Anamnez alan doktora denize girdiğimizi ama 3,5 yaşındaki oğlumun da girdiğini onda bir sorun olmadığını söyledim. Bir gece önce yemek yerken arıların geldiğini ama sokmadığını, soksaydı ağlayacağını anlattım. İki gece önce yakarca saldırısına uğradığımızdan söz ettim. Son olarak komşu kadının nazar değdirmiş olabileceğini söyledim. Ama bu sizin ilgi alanınızda değil dedim. Cidden Barış'ım tam bir maskot oldu orada. Bir gün kötü şekilde düşmesi, ertesi gün gözlerinin şişmesi bence nazardan başka bir şeyle izah edilemez!

DEÜ'de alerji olabileceğinden bahisle oğluşuma antihistaminik iğne yaptılar bacaklarından. Yarım saat gözlemlediler, şişlik inmeye başladığı için saldılar bizi. Biz de DEÜ'ye yakın olur, sorun olursa koşarız diye yakınındaki KİPA'ya gittik.

Deniz ve ben Şirinler 2'yi izledik sinemada. Barış da babası ile kaldı. Uyumuş yavrum hemen .

Sinema çıkışı ben annemle telefonda konuşurken Deniz de McDonalds'ın verdiği şirinlerden istedi. Önce kardeşine de alacağımız için arıza çıkardı, sonra bütün şirinleri birden istedi. Babasını tekmeledi, saçını çekti, tokasını (kocam uzun saçlıdır) yerlere attı. Biz de toplandık eve geldik. Çok pişman oldu özür diledi ama kararımızdan vazgeçmedik.

İşte tatilimizin son günü de böyle geçti.

Nasıl? Çoooooooooookkkk eğlenceli di mi!

2 yorum:

  1. Mangal yapıcak yer mevcut mu acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır maalesef plajda mangal yapacak yer yok ancak ürkmez ipekkum ile aynı koyda az ileride gümüldür orman kampı var. orada denizin kenarında mangal yapabilir, yine mis gibi denize girebilirsiniz.

      Sil