Sayfalar

13 Eylül 2013 Cuma

Beklenen oldu... İlk ağlayış, ilk patlama...

Bugün öğretmenimiz toplantı düzenledi. Aldım iki oğlumu da atladım taksiye gittim. Toplantı başladı. Çocukları ile gelen aileler için, çocukları bir sınıfa aldılar, götürdüler. Barış çok küçük olduğu için göndermedim, yanımda kaldı. Bir süre sonra Barış mızıldanmaya başladı. Abi abi abi diye sorular... Öğretmenimiz onu da aşağı bırakabileceğimi söyledi. İndim, durumu izah ettim. Masa başına oturdu Barış ilgili bir şekilde. Deniz beni görünce irkildi. Tam ayrılıyordum kiii ağlamaya başladı. Durumu ona anlattım, kabul etmedi. Benimle gel dedim, sen burada kal dedi. kalamam öğretmenini dinlemek istiyorum dedim. Siz gidin susar o dediler. Ben de döndüm arkamı ve yukarı çıktım.

Öğretmenine durumu anlattım. Bunu beklediğimi de söyledim. Kararlı olun dedi.

Beş dakika sonra telefon geldi. Deniz durmuyormuş. Aldılar getirdiler. İç çeke çeke sınıfa girdi, kucağıma oturdu. Beni yanında istediğini söyledi.

Barış ağlamadığı için sınıfa geri götürdüler...

Toplantı bitti. Barış'ı almaya indim. Baktım ortalıkta geziyor, bir şeyler soruyor. Muhtemelen abisini ve beni soruyor olmalı ki hah geldi annen dediler hemen. Ağlamadı, tuttum elinden, okulun bahçesinde oturduk bir kurabiye yedi. Sonra da parkında oynadılar.


Sonra yine taksiye binip eve geldik.

Öğretmenimiz liste halinde alacaklarımızı sıralamış. Çarşamba gününe kadar bekleyeceğiz, toplu alım yapılabilirmiş.

Bir de anket vermiş, çocuğumuzu ve aile yapımızı tanımak istiyor olmalı. Çocuklardan büyük kısmı geçen seneden geliyor. Bir kısmı da bizim gibi yenilerden.

Pazartesi duygusal açıdan son derece yoğun bir gün olacak. Bilemiyorum nasıl alışacak... Her gören Deniz'in çok sosyal olduğunu, ne çabuk alıştığını söylüyordu da, ben böyle bir ağlama vakası bekliyordum. Mesele, bunun ne kadar süreceği... Deniz bana çok benziyor. Ben de annem çalışırken fabrikanın kreşine gitmeyi reddetmiştim. Babamla kalıp koyun gütmeyi tercih etmiştim. Çok sancılı bir süreçten sonra kazanan ben olmuştum. Bakalım bu süreç nasıl işleyecek? Yavrumun hasarsız atlatmasını diliyorum anaokuluna alışma sürecini...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder