Sayfalar

25 Eylül 2013 Çarşamba

Bir Sonbahar Günü... Hayata Dair...

Yazın yaptığımız tatiller, yerini yeni düzenimize bıraktı. Sonbahar geleliberi acayip işçimn oldum! Oysa ben her sonbahar biraz hüzünlü, hadi hadi ne birazı, basbayağı melankolik olurdum. Amma ve lakin o kadar meşgulüm kii, depresyona girecek zamanım yok çok şükür!

Önce kış hazırlıkları yaptım, hala turşularımı kuramadım ama malzemelerimi sipariş ettim, bu hafta kuracağım nasipse.

Domates yapıp dondurucuya attım. Ben şişeleme usulünü hiç bilmiyorum, (nette tarifler var ama kendime güvenim yok tek başıma iki çocukla üstesinden gelemem diye düşünüyorum) o nedenle dondurucu imdadıma yetişti.

7 kg bezelye,
7 kg taze fasulye (6 kg yaptım, evvelce de atmıştım 1 kg kadar)
5 kg barbunya hazırladım ve dondurucuma yerleştirdim.


10 gün kadar süren dip temel temizliğim oldu. Buzdolabı, fırın, bulaşık makinesi çekip bütün mutfak dolaplarımı, evimi bir güzel temizledim.

Oyuncakların kullanılmayanlarını kaldırdım ama annemin odasına hiç giremedim. Bir ara orayı da güzelce temizlemem gerekli.

Deniz Baran'ın alışverişini hallettim.

Deniz Baran'ın okula alışma haftasında her gün okul avlusunda bekledim.

Dün son kırtasiye ve kitap alışverişini yapıp okula teslim ettim.

Bugün sabah yemeğimi yaptım, oturduğumuz salonu sildim süpürdüm, küçük fındığımla gevrek mücadelesine giriştim. Semizotlu pilav yemek yerine, kuru gevrek istedi benden. Reddettim. 1 saati aşan mücadelenin sonunda ağlayarak ayaklarıma kapanınca pes ettim, giyindik, gittik, 10 - 15 dakika kadar güneşte oturduk, çıktık geldik eve. Şimdi küçk fındığım uykuda, ben de yemeğimi yiyeceğim nasipse.

Dün alışverişe Barış'ı da götürdüm. Konak'ta kuşların arasında koşturdu gülerek. Acelem olmasa fotoğraf çektirecektim, bir dahaki sefere nasipse! Aaaa keşke cep telefonumla çekseydim! Tüüühhh!! Aklım dağınıktı biraz, düşünemedim! Demek ki neymiişş, en kısa zamanda Konak Meydanında tekrar kuşların arasına salınacakmış oğlum!

Annem Kasım ayında gelecek gibi kısmetse. O zamana kadar günlerimi Barış'la güzel değerlendireyim. O uyurken pilatesimi de yapıvereyim :)

Haydi bana eyvallah!



2 yorum:

  1. okulunuz hayirli olsun. ben kis hazirligi yapmiyorumbir kere tursu kurdum onu yiyemedik cok sirkeli oldu diye 3 senedir balkonda duruyor kapagini acamya korkuyorum ;) aticam kavanozuyla.

    maasallah plates yapan anne ;) Sihhatler olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim karadenizli bir arkadaşım var, Allah razı olsun ondan turşu tarifi almıştım, yıllardır yapıyorum, doya döke yiyoruz. :)) İlgilenirsen tarifini yazarım :) Platse gelince, en son geçen sene yapmıştım, şimdi yen aldığım kararlar doğrultusunda şişirdim topumu, yaptım :)

      Sil