Sayfalar

8 Eylül 2013 Pazar

Kış Hazırlıkları

Bugn Egeland Aquapark maceramızdan sonra (maceramız burada) eve dönerken 5 kg taze fasulye ve 5 kg barbunya aldım. Haftalık alışverişimi de yaptım. Eve geldiğimizde makarna hazırlayıp afiyetle yedikten sonra hemen turşu suyu hazırlamak için ön hazırlık yaptım (ahahaha tarifi vermemek için amma dolambaçlı yazdım be yaa) sonra da küçük oğluşum Barış'ım Çağan'ım ile birlikte 5 kg barbunyayı ayıkladık.


Deniz Baran bir ara ben de geliyorum ama gelmeyim bari dedi, o ne demekse öyleee. Ben de tamam canım dedim. 

Geçen gün de basit iş domates hazırlamış, buzluğa atmıştım. 

Yarın taze asulyeleri ayıklayıp buzluğa atmayı düşünüyorum kısmetse. 

Önümüzdeki hafta turşuluklarım gelsin, suyum da hazır nasılsa, hemen hallederim İnşallah.

Sonra da ilk fırsatta soğan ve biber doğramayı planlıyorum. Çalışırken acayip rahat oluyor öyle! Soğan ve biberleri yemeklik doğruyorum, buzdolabı poşetlerine koyup yassıltıyorum, derin dondurucuya atıyorum. Kış gelince ooohhh miisss! Yemek mi yapılacak, domates hazır, biber soğan hazır. Onlar tencerede kavrulurken yıka sebzeni at içine, beş dakikada yemeği oturtur, keyfine bakarsın!

Bezelye zamanında 7 kg bezelye atmıştım buzluğa. İşte yeter artar bile!

Kuruluk meselesine gelinceee; Alsancak'ta bir dükkan var, Gaziantepten biber ve patlıcan kurusu getirip satıyor, oradan satın alıyorum, uğraşmıyorum!

Reçel bizde yenmez. Aslında kocam sever deee, bu kış biraz kilo vermek istiyoruz, o nedenle tatlı işine hiç girmedim. Çok canı isterse bal alırız, bal yer!

İşte efendim bende işler böyle. Hepimize kolay gelsiiinnn!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder