Sayfalar

29 Eylül 2013 Pazar

Kış Öncesi Kişisel Bakım!

Deniz Baran hasta. Başında bekliyorum. Ateşi çok inatçı. Ben de onu yalnız bırakmamaya çalışıyorum. Bu arada bilgisayarda kayıtlı olan diyet listemi yazayım dedim, zira yeni kararlar aldım.

İşte buraya yazıyorum :
Diyet yapacağım
Pilates yapacağım
Kilo vereceğim
Şıkır şıkır giyineceğim.

Geçen sene sıkı yürüyüşler ve uyguladığım diyet programı ile 21 kg vermiştim. (oooooo maşallah bana!) Sonra ciddi hastalıklar atlatmış, bu esnada aylarca ne diyet ne de egzersiz yapabilmiştim.

Yaz geldi, geçti, bol bol denize gittik ama diyet ve spora zaman buladım. Bu arada 5-6 kg kadar aldım! Zayıflamak istiyordum, artık eski günlerime geri döneyim diyordum (bu arada hayatımın hiçbir döneminde zayıf olmadım, normal kilomda kalmak için hep yediklerime dikkat ettim. Genlerimde şişmanlık var benim, ben ne edem) Geçen sene uyguladığım diyet de çok pahalıydı. Et ağırlıklı bir listem vardı, kalori hesabı yoktu ama cidden çooookkk yüksek bir bütçe ayırmak gerekiyordu bu iş için. Bu kadar bütçeyi ayırmak istmiyordum artık. Ben de sigarayı bıraktıktan sonra Deniz'e hamile kalmadan önce aldığım kiloları vermek için gittiğim diyetisyenimin verdiği listeyi uygulamaya karar verdim!

Bir haftadır uyguluyorum, başarılı sonuçlar alıyorum. Listemi merak edenler için yazayım mı?

Amaaaa öncelikle belirtmek isterim ki, bir endokrinoloji uzmanına gitmeniz, tüm tahlillerinizi yaptırmanız, EKG çektirmeniz, endokrin uzmanı ile birlikte çalışan diyetisyenden kendinize özel liste almanız, sizin için en doğrusudur. Bence böyle yapın.

İlle de merak ettim derseniz, listem aşağıda. Hadi bakalım tombul hanımlar, bu sonbahar - kış, bizim  bakım mevsimlerimiz olsun :)


Diyet Listesi (1400 kalorilik)

Sabah             : Açık çay, bitki çayı (şekersiz)
08:00-              2 kibrit kutusu beyaz peynir (yarım yağlı)
                    Bol söğüş (çiğ sebze – yağsız)
                    5 adet siyah zeytin veya  2 adet ceviz
                    2 ince dilim çavdar ekmeği

Ara      : 10:30    1 porsiyon meyve (fazla iri olmayacak)
Ara      : 11:30    1 porsiyon meyve

Öğlen :             2 porsiyon et veya 2 kib.kutusu beyaz peynir
13:00-13:30         4-5 yemek kaşığı susuz sebze yemeği
                    2 yemek kaşığı kaymaksız yoğurt
                    Yağsız salata

Ara      : 15:00    1 porsiyon meyve
Ara      : 17:00    3 adet kepekli bisküvi, 1 su bardağı ev  
               yapımı ayran(yarım yağlı yoğurttan yapılacak)

Akşam            :  4-5 yemek kaşığı susuz sebze yemeği
18:00-18:30         2 yemek kaşığı kaymaksız yoğurt
                    Yağsız salata
                    1 ince dilim kepek ekmeği

Ara      : 20:30    1 porsiyon meyve
Ara      : 22:00    2 adet kepekli galeta
Gece   :            1 çay bardağı yarım yağlı süt veya yoğurt


Liste böyle ama ben gece verilen galetayı ve sütü tüketmiyorum, bir nescafe içiyorum, için biraz süt koyuyorum. Bana iyi geliyor. Her ara öğünde verilen meyveleri de tüketme ühtiyacı hissetmiyorum. İsteyen kendi ihtiyacına göre ayarlama yapabilir diye düşünüyorum. 

Her gün olmasa bile egzersiz yapıyorum sık sık. Bunun için Ebru Şallı'nın pilates cd'lerinden yararlanıyorum. Pilates topum ve lastiğim var. Pilates 1 oldukça rahat yapılıyor ama 2.si çok zorluyor. 6 ay sonra tekrar buraya yazacağım. Bakalım nereden nereye gelmişim... 




2 yorum:

  1. hadi bakalim hayirli olsun. benim de vsr 5-6 hatta 7 kilo kadar fazlam. aynen bende annemin kiziyim neticede zayif kalamiyorum :) bnada cesaret verdi yazdikarin canim ,tatilden once ip atliyordum, oda cok fazla kalori yakiyr,yarindan itibaren basliyorum bende insallah :)) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben ip atlayamam, omurga sorunum var, pat güm gümbür derken zıplarken uğradığım sarsıntıdan fena halde başım ağrır. ama pilates tam benlik. gerim gerim geriyor, sonra esnetiyor :)

      Sil