Sayfalar

19 Eylül 2013 Perşembe

Yeni Bir Gün

Deniz Baran bu sabah anaokuluna babasıyla gitti. Aklım fikrim onda. Orada olayım, uzaktan ona bakayım istiyorum! Ayrılık kaygısını ben yaşıyorum, ona belli etmemeye çalışıyorum! Onu çok özlüyorum! Acaba şu anda ne yapıyor? Mutlu mu? Geceleri korkulu rüyalar görüyor. Okulda kapalı kaldığını ya da hapse atıldığını... Bu sabah uyurken kardeşi kafasına biberon attı "öğretmenim arkadaşım kafama biberon attı" dedi ağlayarak. Canım kuzum, seni seviyorum!

Dün Deniz'i anaokuluna bıraktıktan sonra işlerimi halletmek için adliyeye gittim ama ona bunu söylemedim. sonra eve geldim dinlendim, tam zamanında yürüyerek oraya gittim. Tam 10 dakikada anaokuluna ulaştım. Çıkışta hemen eve gitmek istemedi. Önce anaokulu duvarının önünde fotoğraf çekilmek istedi. Sonra da yol kenarındaki mantarların üstüne oturalım dedi. Oturduk. Tuvalete hiç gitmemiş orada. Hastalık kapabilirim diye düşünmüş. Hemen anaokuluna geri döndük, meseleyi hallettik. Bugün de tembihledim, annecim tuvaletin gelirse söyle, perde var orada, çekersin, çişini yaparsın dedim. Tamam dedi. 

Dün anaokulu çıkışında çektiğim fotoğraflar : 









Ben de bugün küçük oğlum Barış Çağan ile evde birlikteyim. Sabah cümleten 7 civarı kalktık. biraz ortalığı toparladım. Sonra onunla yapboz oynadık, kovalarla kule yaptık, halka oyuncağını sıra ile taktık. aşırtıcı bir şekilde Barış kovaları kendisi sıraladı, iç içe koydu. Aynı şeyi halka sıralamada da gerçekleştirdi. Ben de alkışlayıp onu cesaretlendirdim. Pepe yapbozlarımız vardı, onu bana taktırdı. Tarçın kitaplarımızdan kavram - kelime bilgisi çalıştık. O sordu ben gösterdim, ben sordum o gösterdi. Zıpzıp topu şişirdim ve çok  sevindi. Şimdi çizgi film izliyor. 







4 yorum:

  1. Maasallah ıkısıne de 2. cocuk tam zamanında gelmıs benım buyuk oglum sadece 2 gun 3 er saat oyun grubuna gıdıyor o kadar saat ıcın de eve gerı donmeye degmıyor. Bu yuzdne Kucuk kardese nerdeyse hıc vakıt ayıramıyorum :( Ben de kucuge gelısımına katkıada bulunacak seyler yapmak ıstıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizin ikisi arasında ne kadar var? benimkilerin arası tam 27 ay. Deniz 27 ekimde 4 yaşını doldurmuş olacak. Ben sizinkileri de benim olanlarla aynı sanıyordum.

      Sil
  2. aslında benımkılerın arasında da 2. yas 3 ay var. kucugu 1.5 yasında buyugu 3.5

    Basel de 3- 4 yas arası ıcın oyun grupları var kı bunlar haftada 2 gun 3 er saat oluyor

    4 yasından sonra krese gıdıyorlar onlar da yarım gun. Zaten Yusuf oyun grubunda 3 saat ıcın bıle benı bırakmakta bıraz zorlanınca bana gpre uygun geldı buranın sıstemı tabı Almanyadakı arkadasımın kızı 3.5 yasında yıne Sabah 9 ogleden sonra 2 arası haftada hergun krese gıdıyor. Orda da 3.5 yasında baslıyor ıste heryerde farklı

    Anladııgm kadarıyla Turkıyede benım oglumun yasıtlarının cogu ya tam gun ya da en az yarım gun krese basladılar. Turlıyede de 3 yastan sonra sanırım en az yarım gun kres var.

    YanıtlaSil
  3. Devletin bağımsız anaokulları var ve 3 yaşından itibaren yarım gün kabul ediyorlar. bildiğim kadarıyla önermiyorlar ama 3 yaşındakileri tam gün bile kabul ediyorlar (anne çalışıyorsa). Deniz Baran 27 ekimde 4 yaşını dolduracak, ben de onu tam gün göndermeye başladım, çünkü bir iki aya kadar annem gelecek nasipse ve ben çalışmaya başlayacağım.Özel kreşler zaten çeşit çeşit. küçücük bebeği bile alan yerler var. ama tabii ki fiyatları oldukça yüksek. bir de özellere güven konusunda çok olumsuz şeyler duydum. Elbette hepsini aynı kefeye koyamam. Ama bizzat özellerde çalışanlardan insan olumsuz şeyler işitince, etkileniyor ister istemez.

    Bizim gittiğimiz yer, yaş gruplarına göre sınıflara ayrılmış bir anaokulu, görevliler devlet memuru. ilkokullardan tamamen bağımsız. Bu nedenle tercih ettik, zaten montessori sınıfı var, belli bir program dahilinde çalışmalar yapılıyor.

    Sabah - öğle - ikindi yiyecekler veriliyor. Bakalım yeniyiz daha. Oğlum orada yemek yemeyi reddediyor. İnşallah her şey yoluna girecek. Yemek düzenine alışması benim için çok önemli. Sevgiler.

    YanıtlaSil