Sayfalar

2 Ekim 2013 Çarşamba

Hastalıklara Merhaba

Pek bir mutlu mesut geziyordum, aman oğluşlar ayakta atlattılar hastalıkları diye. Cuma günü Deniz Baran solgun geldi. Anneannesine gittik, oğluşum fazla hareketli değil. Öpüyorum, sanki hafif sıcak gibi... Ertesi gün kocama gelirken dereceyi getir diyorum, endişelendim bir kere. Unutmuş! Unutkan başın cezasını ayaklar çeker hesabı gönderiyorum cancağazımı eczaneye, getiriyor dereceyi, 36,8! Bu normal mi, bana göre bir şeylerin habercisi ve gözlemlemek şart!

Neys çoluk çocuk İncirlatına gidiyoruz. Eğleniyoruz ama benim büyük fındığım çabuk yoruluyor. Bir şey demiyorum ama gözmden de kaçmıyor hani.


Oyunlarımız bitince akşam yemeğini evde yiyelim mis mis diy doğruca evin yolunu tutuyoruz.

Benim tatlı çiçeğim soluyor iyice evde. Bakıyorum, ateş 37'yi geçiyor. Sonra 38'i geçiyor derken koşa koşa eczaneye gidiyorum, aaaa ne güzel, bizim sokağımızdaki eczane nöbetçi! (doğru bir davranış değil, doruca doktora götürmeliydin diyecek anneler için, siz öyle yaparsınız diyorum)

E-devlet sisteminden (sağlıkçılarınki medusa mıydı) geçen kış Deniz Baran'a boğaz enfeksiyonu için hangi ilacı vermişler diye baktırıyorum, aynısını alıyorum. Zira gözlemlediğimiz kadarı ile Deniz her ne kadar söylemese de yutmakta güçlük çekiyor, kesin boğazında enfeksiyon var! Alıp getiriyorum eve, ateş düşürücü de veriyorum. Yanıma yatırıyorum. Gcenin bir vakti oğlum ağlayarak karnıma bir şey oldu diyerek uyanıyor. Bakıyorum alev alev yanıyor çocuk, ölçüyorum hemen 39,6! Bu neeeeeeeeeeeee?!!!!!!! Doğruca ılık duşaa!!

İşte o zaman ateşle mücadelemiz başlıyor.

Ateş korkulacak bir şey değildir, bağışıklık sisteminin çalıştığını gösterir diyen anneler, siz korkmayın o zaman diyorum. Ben küçükken ateşli havale geçirmişim, Deniz de bebekken geçirdi. Bu riski göze alamam! Rabbim kimseye yaşatmasın!

Bir ara çok çaresiz kalıyorum, sirkeli su yapıp alnına, koltuk altlarına koyuyorum Deniz'imin. Cidden düşüyor ateş. Sonra hoooppp tekrar fırlıyor büyük bir hızla! Face'e yazınca sirke işe yaradı diye, arkadaşlar uyarıyor. Özellikle kızlarımıza hatıra blogunun yazarı Fatma Nur hanımcım, gittiği ilk yardım kursunda öğrendiği bilgiyi benimle paylaştı, çok işime yaradı. Efendim, sirkeli su ateşi düşürüyor ama hızla tekrar yükselmesine yol açıyormuş. Ilık su ile duş aldırmalı (bunu yapıyorum zaten), işe yaramıyorsa soğuk su ile ıslatılmış pamuk / bez ile kasık - bilekler - koltukaltları - alın - ense bölgelerine kompres yapılmalıymış. Hemen denedim, çok işe yaradı. Allah razı olsun arkadaşım!

Cumartesi başlayan ateşle imtihanımız pazar, pazartesi ve bugün dvam etti. Çok bitkin yattı Deniz. Bugün Barış'ımın da gözleri çipilmedeye, huzursuzlaşmaya başlaması üstne tuz bibr ekti her şeyin. Birine ilaç içiririm, ağlar kusar bi daha ağlar. Diğerine ilaç içiririm ağlar kusar bir daha ağlar. Evin her yeri kusmuk olur! Haydi bakalım temizle tekrar içir. Bir ilacı 3 kerede içirebiliyorum. Ben veriyorum, kusuyor Deniz, daha kaıkta görünce hooorrrr çıkıyor her şey! Bu nedenle ben de kaptığım gibi Karataş Hastanesine götürdüm bugün Deniz'i. Kullandığım ilaçları söyledim, doktor ilaca başlamakla iyi etmişsiniz kendiliğinden geçecek bir şey değil dedi. İlaçlarımız biraz hafif kalmış daha kuvvetlisini verdi. Barış'ı ayrıca götürmeme gerek kalmadı.

Şimdi ateş nöbetindeyim. Durum stabil.

Anaokuluna ilk kez gittiğimiz için bu tarz hastalıklar sık sık yaşanabilirmiş. Oooff zor bir kış mı bekliyor bizi Allah'ım korusun!

Haaaa bu arada, çocuklar uyurken turşu bile kurdum. Aferin bana.

3 yorum:

  1. Off okurken darlandım valla.Şu an ben de nöbetteyim çünkü.37.5 oldu umarım daha da yükselmez.Senin yaşadığın sorunsalı ben de yaşıyorum ateş iyidir serbest bırakayım diye ama kafama havale öyle bir kazınmış ki 38 i gördüğüm anda elim ayağım titriyor.Ben küçükken annemle babam öyle bir kazıdılar ki beynime ateş tehlikelidir diye!Bir de ben geçen hasta olduğunda doktora demiştim 38,5 a kadar bekliyorum ilaç için diye.Önce ılık duş,soğuk kompleks yaptım diye.O da önce ilaç verip 5-10 dakika bekleyip öyle duşa sokmalı demişti.Daha bizi kreş günleri bekliyor:(
    Çok geçmiş olsun umarım çabucak atlatırsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla bu sene salgın var, kime sorsam boğaz enfeksiyonu olmuş. Ama berbat bişey. yerlere serdi Deniz'i. Barış şimdilik ayakta, ona antibiyotiği daha erken başladım! Deniz'de hemen ilaç kullanmamıştım, hastalık acayip bir hızla ilerledi! gçmiş olsun size de! İnşallah kolaylıkla atlatırsınız.

      Sil
  2. çok geçmiş olsun.. boğaz enfeksiyonundan bizde çok çektik.. 2 ay öncesine kadar ayda 2 kere bile olduk.. en sonunda işin uzmanı bir profa götürdük..
    http://dilosunayakizleri.blogspot.com/2013/09/gunler-oyle-boyle-geciyor.html
    buradaki yazımda verdiği tedavi hakkında bilgi vermiştim.. bir göz at istersen.. gerçekten çok zor durumda kalıyor insan.. ateş olmasın da ne olursa olsun diyorum ben artık.. 2 aydır çok şükür iyiyiz.. ben 10 gün bu hapı kullanıp sonra imuneks şuruba devam ediyorum.. ayrıca hergün mutlaka sarımsak katıyorum yemeklerine.. bir de sabah akşam 1 tatlı kaşığı bal, zerdeçal ve zencefil karışımından veriyorum.. şu anlık bişiy yok..bizde kreşe başladık tek korkum hastalıklar.. allah sağlıktan ayırmasın çocuklarımızı..

    YanıtlaSil