Sayfalar

31 Ekim 2013 Perşembe

İshal ve Karın Ağrısı!

30.10.2013
Evvelce karın ağrısı sorunlarımız olmuştu. Defalarca bu iş için doktora götürmüştüm Deniz Baran'ı ve çeşitli tahliller yaptırmıştım. Evde yaptığı kakasını bir kaba koyup hastaneye yetiştirmediğim mi kalmıştı, kan tahlilleri mi... Neler neler... En sonunda bunun psikolojik olduğunu düşünmüştüm, doktorumuzun da böyle düşünmemde katkısı büyük olmuştu! Hiçbir olumsuz bulguya rastlanmamıştı.

Geçtiğimiz haziran ayında Deniz Baran bağırsak enfeksiyonu geçirdi.  Kakasında amip bulundu. Yani dizanteri! Dışarıda karışık kumru yemişti, ondan sonra şiddetli bir ishal vakası yaşadık. Evde uyguladığım hiçbir yöntem başarılı sonuç vermedi. Gazoz, cola, leblebi, ıhlamur, muz, elma suyu... İshale iyi gelecek ne varsa denedim ama yok. Bir de baktım kakasında garip bişeyler var. Sıradan bir ishal değil! Mukuslu, parçalı, jel gibi bir şeyler... Ben de vakit kaybetmeden doktora götürdüm oğluşumu, kaka tahlili yapıldı. Amip bulundu! Ama kimse dizanteri demiyor. Neden bilmiyorum! Anneyi paniğe sevk etmemek midir niyetleri acaba... 10 günlük tedavi uygulandı, oğlum iyileşmedi. Tekrar kullandık 10 gün antibiyotik, iyileşti. Bu hastalıktan 1,5 ay kadar sonra tekrar hastalandı, tekrar aynı antibiyotiği kullandık, geçti ya da ben geçti sandım.

Dün Deniz Baran ishal oldu, kakasında aynı mukuslu yapıyı gördüm. Dün gece Tepecik acile götürdüm onu. Yıl olmuş 2013, acil serviste kaka tahlili yapılamadığını söyledi doktor! Bana kimse sağlık reformundan söz etmesin! Ateş düşürücü içirdiler. Evde kullandığımda paraben yok, orada aynı muhteviyatta parabenli olan ilaçtan içirdiler! Ateş düşünce eve geldik. Ağlamaklı olduğumu söylemeliyim. Bu konuda daha fazla bir şey söylemeyeceğim!

Gece evde bir ara titreme nöbeti geçirdi Deniz. Ateşi zaman zaman yükseldi ve 39,7'yi gördü. Bol bol duşa soktum, koltuk altı ve alnına soğuk suyla ıslatılmış bezler koydum. Ateşini düşürdüm çok şükür!

Çok sık tuvalete çıkıyor Deniz Baran.
Kakası kanlı idi dün gece.
Bugün yeşil.
İştahı yok.
Dünden beri 1 kg kaybetti!

Bugün Deniz ve Barış'ı (onun hikayesi bu yazıda) Karataş hastanesine götürdük. Kaka tahlilinden önce doktorumuza anlattım durumu, dizanteriden şüphelendiğimi söyledim. Tam batın ultrasonu çekildi. Çok şükür tüm organları normal! Kan tahlilleri yapıldı. Enfeksiyon bulundu. Kaka tahlili yapıldı. Doktorumuz amip olduğunu düşünmüyorum dese de ben gördüğümü bilirim, bu amip dedim. Haklı çıktım. Önceki kullandığımızdan daha güçlü bir antibiyotik verdi doktorumuz. Önceki karın ağrılarının sebebi de bu amip olabilirmiş. Tahlillerde herhangi bir olumsuzluk çıkmayabilirmiş, gizlenebilirmiş! Zaman zaman karın ağrıları yapar, çocuğu rahatsız edermiş!

Demek ki neymiş, ben evvelce bu çocukta var bir şeyler diyerek apar topar hastanelere koşmakta haklıymışım ne yazık ki! Ama yine de şükürler olsun ki daha kötü, çaresiz hastalıklara yakalanmadı oğullarım. Rabbim tüm yavruları korusun.

2 yorum:

  1. Ah canım ya ben okurken darlandım!Diğer yazılarını da okudum Rabbim şifa versin bir an önce düzelsin inşallah yavruların.Sen kendini daraltma yeter senin güçlü durman lazım kolay mı evde 2 çocuğun da hasta olması sen de düşmüşsündür güçten.İnşallah çabucak atlatırlar kuzular

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağol canım. Rabbim son yıllarda sonbahar - kış sezonunda ağır hastalıklarla sınıyor bizi. Beterindn korusun Allah'ım. Çok şükür çaresiz dertler değil. sürekli dua ediyorum.... güzel dileklerin için Allah razı olsun.

      Sil