Sayfalar

31 Ekim 2013 Perşembe

Yeni Kararlar...


Yıllardır sıvı sabun kullanıyoruz ailecek. Son birkaç senedir de antibaktriyel sıvı sabun kullanıyoruz. Bunun daha sağlıklı olduğuna inanıyoruz. Çünkü reklamlar bizim böyle inanmamızı sağlıyor!

Gün içinde sık sık el yıkıyorum. Her seferinde de antibakteriyel sıvı sabunla parmaklarımı, avuç içi ve dışını iyice ovalıyorum. Bir sene kadar önce bir AVM girişinde antibakteriyel sıvı sabun markalarından biri stand açmış, gelene geçene bir şey sürüyorlar, sonra büyüteçle bakıyorlar, antibakteriyel sabunları tanıtıyorlar, ben de uzattım ellerimi, baktık baktık baktık, birkaç tane (evet evet yalan yok sadece birkaç tane) bakteriye rastladık. Stand çalışanı kız acayip şaşırdı! Ben de "temizliğimle" övündüm, gururlandım, baaak dedim eşime, ev dağınık ama temiz!

Yeşillikleri 4-5 su yıkıyorum? Son suyuna sirke döküp bekletiyor ve bir kere daha duruluyorum.

Sebzeleri, eti iyi pişiriyorum.

Meyveleri kabuklu yedirmiyorum (yıkama ile çıkmayan ilaç kalıntıları olabilir dşüncesiyle)

Musluk suları kireçlidir, kalitesizdir diye içmiyor ve içirmiyorum. Damacana su kullanıyoruz evde yıllardır. Bunun daha sağlıklı olduğunu düşünüyoruz, çünkü reklamlar böyle inanmamızı sağlıyor.


Kendimce ailemin sağlığı için en doğrusunu(?!) yapıyordum! Ama bir yerlerde yanlış yapmış olmam lazım! Çünkü Deniz Baran iki senedir ara ara başgösteren karın ağrısından muzdarip iken, son 6 aydır 3. kere ortaya çıkan amipli dizanteriye yakalanıyorken... Ben bir yerlerde yanlış yapmış olmalıydım!

İlk iş sıvı sabun kullanmamaya karar verdim. Zaten bitmişlerdi, yenisini almayacağım dedim, kenarda bir yerlerde duran kalıp sabunu çıkardım aileme, bu konuda sıkı bir çalışma yapacağım!

Kanserojen olması nedeniyle banyo harici ev tmizliğinde çamaşır suyu kullanmıyordum. Arap sabunu ile temizliğimi yapıyordum. Şimdi şu dizanteriden kurtulana kadar çamaşır suyu ile genel temizliğimi yapacağım. Sonrasında durum değerlendirmesi yapacağım.

Damacana su kullanmayacağım. Çeşme suyu içecek ve içireceğim. En kısa zamanda su arıtma cihazı alacağım!

Şimdilik bunlar var hayatımda.......... Ya da yok...... 

Çok canım sıkkın çookkk!














4 yorum:

  1. Allah sıfaa versın. artık neyı nasıl yapacagımızı bılemıyoruz neyın reklam neyın gercekten saglıklı oldugu ıcın onerıldıgını bıle bılmıyoruz.

    ben pek temız bırı degılım maalesef. tabıkı dısardan geldımızde ve her tuvaletten sonar cocuklara ellerını sabunla yıkatırım sıradan en ucuz sabunlardan kullanırım ama bunun dısında sokakta kum tas atarlar agızlarına. tabıkı bılerek ızın vermıyorum ben farketmeden kum onarken agızlarına atıyorlar. buyuk oglan elh sadece oksurugu var. Buyugu sanırım asılı oldugundan herseyde hassas hemen hastalanıyor ve hastalıgı kardesıne nazaran agır gecırıyor. agır darken derın derın oksuruk dısında bırsey gormedım. hanı burdakı doktorlar ılac vermedıgı ıcın bronsıt baslangıcında bıle once evde kendı kendıne vucudun ıyılesmesını bekledıklerı ıcın ıkısıne de henuuz antıboyotık okuruk surubu felan kullanmadım. buyugu kendı kendıne hastalınıp ıyılesır hep ama kucugune ası yaptırmadım bu yuzden olsa gerek vucudu abısınden daha guclu. Sanırım Ası dahıl bır cok reklama tekrardan soru ısaretlerıyle bakmak gerek artık. Cok hıjyenık cocuk aynı zamanda hastalıklara alısmamıs hastalıklara karsı daha hassas cocuk demek sanırım.

    Ins yenı uygulamalaırnız sonucu hersey daha guzel olur. kurtulursunuz su parazıtten de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dilklerin için Allah razı olsun. Benim iki oğlum da aşılı. aşı konusunda kararsızım. Bu konuda ahkam kesemem. Ama parkta, dışarda oynarlar. kumlarda elleri ile oynamalarına izin veririm. her şeyden sakınan titiz bir kadın değilim. sadece gıda ve el temizliği konusunda hassasım. ama evim dağınıktır. sık temizlik yapmam yapamam. zamanım yok! sen de bilirsin iki küçük çocukla tek başına hayat hiç kolay değil. Nereden bulaştı bu illet bilemiyorum. Sulardan, dışarıda yenen gıdalardan, parklardaki kumlara hayvanların dışkılaması sonucu yayılan mikroplardan, her yerden olabilir...

      Sil
  2. Haklısın canım bize öyle bir reklam baskısı var ki bir türlü kurtulamıyoruz bizi saran markalardan.Ben de sıvı sabun kullanmıyorum çünkü zararlı.Onun yerine kalıp sabun Doruk içinde ell yıkamada beyaz sabun kullanıyorum.Damacana ben de almak istemiyorum ama kiradayız diye bir türlü arıtma yaptıramadık aslında en sağlıklısı o.Ne yazıkki sen gibi tuvalette çamaşır suyundan vazgeçemiyorum.Bulaşık deterjanı denemelerim oldu sıvı arap sabunu kullandım ama olmadı şimdi arayıştayım olmadı bitkisel ürünlere yönleneceğim.Tamamen bırakamadım ama yumuşatıcı ve deterjan kullanımını azalttım.Şimdilik benden bu kadar birbirimize el verip hem kendimizi hem doğamızı koruyalım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insan her şeyin en sağlıklısını, en iyisini yapmak istiyor. Ama buna ne zaman, ne para, ne de güç yetiyor. Hal böyle oluna yaşanan sorunlarda vicdan azabı yoğun şekilde hissediliyor. Mükemmel olmak mümkün değil ama olabildiğince iyi olmaya çalışıyorum. sanırım onu da başaramadım :(

      Sil