Sayfalar

18 Kasım 2013 Pazartesi

Ev Yapımı Kakaolu Süt Reçeli

Evde sarelle yaptım miisssss! Katkısız, koruyucusuz. Tarifi nefis yemek tariflerinen almıştım. Süt reçeli. 
1 litre süte 1 su barağı şeker koyuyoruz, şeker eriyene kadar karıştırıyoruz. 
Kaynayınca 1 silme çay kaşığı kabartma tozu ekliyoruz. Biraz kabarabilir, derin tencere kullanıyoruz bu nedenle.
Ara ara karıştırıyoruz, 45 dakika kadar kaynıyor. Sonlara doğru boza kıvamını almaya başlayınca srekli karıştırıyoruz ki dibi tutmasın. Bu şekilde cam kaseye koyarsak süt reçeli olur. Ben içine 80 grlık bir paket bitter çikolata koyuyorum. Sıcak sıcak karıştırıyorum. Tamamen eriyor, önce dışarıda bekletiyorum, soğuyunca buzdolabına kaldırıyorum. 


Sabaha oğullarım için bir kase sarelle hazııırrrr. Afiyet olsun!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder