Sayfalar

21 Mart 2014 Cuma

Montessori Rakam Çalışma Ünitesi (El Emeği Göz Nuru)

 Evvelce de bahsettiğim gibi, sıkı takipçisi olduğum Özlem Büyükispir, facebooktaki gruplara (Montessori ile büyüyorumda gördüm sanırım) bir çalışma ünitesi resmi koymuştu. Ahşaptan yapılma olduğunu tahmin ettiğim bu çalışma kartları hem rakam hem harflerden oluşuyordu ve düğme gibi oynar bir aparatla rakam ve harflerin boşluğunda hareket ettirerek, çizim esaslarını çocuklar kavrayabiliyordu. Ben yaptığım üniteye bu parçayı koyamadım ama rakamların içinden oğluşum parmağını hareket ettirebilir diye düşündüm. Hele bir eline alsın, içine bir düğme de koyabilirim, şimdilik çok yoruldum. Yapılış aşamalarını gösteren fotoğraflar aşağıda...



 Önce daha evvelden elimde bulunan kağıttan montesori rakam kalıplarımın arkasına elektrik bandı parçaları keserek rulo yapıp (çift taraflı olması için) yapıştırdım.



 Sonra bu rakamları eşit parçalar halinde çizdiğim mukavvada her bir kareyi ortalayacak şekilde yapıştırdım ve etrafından kurşun kalemle çizdim.













Tüm çizimlerimi yapınca böyle göründü.














Sonra işin zor olan kısmına geldim. Maket bıçağı ve makas yardımı ile rakamlarımı oydum.














Oyup çıkarma işi bitince böyle göründü.















Kalıbımı yapıştmadan önce aynısından kırmızı fon kartonuna da çizdim (az sonra görünecek) Sonra kalıbın arkasını tutkalladım ve karton bir kutunun kapağının içine yapıştırdım.











Oyup çıkardığım 0,6,8 ve 9 rakamlarını, yapıştırmadan boşluklarına koydum. Orta göbeklerinin arkasına yapıştırıcı sürdüm ve yerine oturttum.



















Sonra da orta göbek kartonda kaldı, rakamı çekip aldım.


















Bitmiş hali böyle göründü.














Yukarıda bahsettiğim fon kartonunu da yapıştırdım.















Göbekli rakamların göbeğini ilk kullandığım kağıt kalıplarımdan faydalanarak çıkardım ve yerlerine yapıştırdım.



Bitmiş hali böyle oldu! Oğluşum Deniz Baran ve Barış Çağan parmaklarını boşluk içinde gezdirebilir, rakamların yazılış şeklini kavrayabilir, gerekirse küçük bir yassı düğme koyabilirim, onunla da parmak kaydırma hareketini yapabilirler. 


Benden bu kadar. Bence güzel oldu. İnşallah benim fındıklar da beğenir. Sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder