Sayfalar

30 Mayıs 2014 Cuma

Artık Evime Bez Almıyorum!

Küçük fındığım tuvalet eğitiminde çok yol katetti. Artık bu işi hallettiğimizi rahatlıkla söyleyebilirim! İlk zamanlarda uzun bir süre gece bezinden kurtulamayacağımızı düşünüyordum ama çok şükür ki sandığım gibi olmadı. 

Çocuğu gece bezden kurtarmak, ancak çocuğun bünyesi müsaade ederse oluyor. Ben küçük oğluma 1 ay önce tuvalet eğitimine başladım. İlk bir hafta 10 gün gece çişini bezine yaptı. Ben de gece uyumadan önce kulağına sakince, asla kızmadan, yavaş ve sevgi dolu bir ses tonuyla, "anneciğim, gece çişini bezine yapma, ben bu bezi şimdilik sadece küçük kazalar için takıyorum, sabaha kadar çişini tut ve sabah çişini tuvalete yap, eğer gece altına çiş yapmazsan, artık bir daha hiç bez takmayacağım, söz veriyorum" dedim. Tamam anne dedi. Kendimce çocuğumun beynine emir verdim. Birkaç gece bu şekilde yaptım, ilk bir iki gün kaçırdı ama sabah kızmadım, bezini çıkarıp attım. Birkaç gün sonra kuru kalkmaya başladı ve yaklaşık 20 gündür gece bez takmıyorum, çünkü çişini kaçırmıyor.

Tuvalet eğitimine başlamak ve sürdürmek için her şeyden önce çocuğun hazır olması gerekiyor. annenin sakin ve sevgi dolu olması, çocuğu gece veya gündüz çiş kaçırdığı için suçlamaması lazım.

Güzel günler, mutlu anılar biriktiriyorum!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder