Sayfalar

9 Mayıs 2014 Cuma

İlk Bisikletim, Bezsiz İlk Sokağa Çıkış

09.05.2014 Deniz Baran ilk kez tek başına bisiklet sürdü.

Babalarının şehir dışında oluşu oğluşların moralini oldukça bozdu. Akşam üstü Barış ağlama faslını abartınca, ben de aldım onları dışarı çıkardım. Barış'a bez bağlamadım, bezi olmadığını ve çişi gelince söylemesini, aksi halde kıyafetlerinin ıslanacağını ve eve dönmek zorunda kalacağımızı anlattım. Önce kuaföre gittik birlikte. Kuaförün önünde birkaç çocuk oynuyorlardı. Deniz'in içi gitti ama aralarına katılmadı. Barış ise oldukça sosyaldi, hemen onlarla oynamaya koyuldu. Kuaförde Barış'a çiş yaptırdım ve oradan ayrılıp kapımızın önüne geldik.

Barış'ıma babasının aldığı ilk arabamı indirdim. Kaldırımda biraz sürdü. Deniz'e bisikletini indireyim mi dedim. Evet dedi. Ben de indirdim aşağı. Barış biraz mızıklandı benim de bisikletimi getir diye ama senin araban var, bisikletini yarın getiririm diye onu ikna ettim.

Deniz'imin bisikleti sürebilmesi için önce onu arkasından ittim, Anne sürüyorum dedi şaşkınlıkla. Sonra da itmeyi bıraktım. Güçlükle biraz ilerledi.  Zaten yan tekerlekler olduğu için düşmedi. . Pedal çevirirken üstteki ayağı dairesel olarak çevirip süremiyordu. Ayağını dümdüz aşağı bastırıyordu ve pedalları geri geri çeviriyordu. Ben de öyle yapmamasını, ayak bileğini topuğundan geriye doğru hafifçe bükmesi halinde pedalın kolaylıkla çevrileceğini anlattım. Hahaaa diye bir sevinç kahkahası, bisiklet sürmek böylediiir diye bir nida eşliğinde sürdü. Ama ilk denemede fazla abartmadan bu kadar yeterli diyerek bisiklet sürüşüne son verdi.

İşte benim oğluşlarımın ilk bisikletleri :

Bu Barış'ımın bisikleti, henüz ayakları pedala erişemiyor.



Bu da Deniz'imin bisikleti. 



3 yorum:

  1. Hayirli olsun bisikletleriniz benim kucuk de kakasini soyluyuor ama bezine yap diyorum ;) evimize geri dondugumde ben de baslicam tuvalet egitimine. Simdi bezle sokaklarda dolasmak daha kolay ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla zaten tuvalet eğitimine başlamak için çocuğun hazır olması kadar annenin de hazır olması gerekir. aksi halde iş tam bir kaosa dönüyor. gerçekten sabır isteyen bir iş. kolay gelsin size de...

      Sil
  2. oh maaşallah ne güzel abi kardeş birlikte bisiklet de sürmüşler :) bizde Emre için scooter aldık ama kardeşi doğunca vereceğiz o getirdi diye, çok sevinecek :))

    YanıtlaSil