Sayfalar

30 Mayıs 2014 Cuma

Tasolar ve Arkadaşlar...

Bu hafta adliye işleri benimdi. Pazartesiden perşembeye kadar her gün dışarıdaydım (bu iş bana pahalıya patladı, evle ilgilenemedim ve ev batmış resmen. bugün tam zamanlı temizlikteyim) Dün işten dönerken kapı önünde 9-10 yaşlarında oğlan çocukları gördüm. Ne oynuyorsunuz dedim, taso dediler. Nasıl oynuyorsunuz dedim, anlattılar. Yere birkaç tane (resimli yüzü aşağı gelecek şekilde) diziyorlar, ellerindeki tasoyu (plastik yuvarlak üzerinde karakter veya futbolcu resmi olan kartlar) çarptırarak yerde dizili olan tasoların üzerine atıyorlar. Eğer yerdekiler açılırsa atan kişi onları kazanıyor, açılmazsa kazanamıyorlar.

Eskiden meşe oynardı oğlanlar, şimdinin modası tasolar.
Tasoların tanesi 10 kuruş.

Ben de oğullarıma alayım ve öğreteyim dedim. Dediler ki biz gidip oğullarını çağıralım, birlikte oynayalım. Dedim ama benimkiler küçük. Aranıza alır mısınız ki?! Alırız dediler. Koşarak bizim eve çıktılar. Kapıyı çaldılar. Ben asansörden çıktım ve o anı kaçırdım. Deniz Baran kapıyı açmış, karşılarında mahallenin çocuklarını görmüş ve onu oyuna çağırdıklarını duyunca acayip şaşırmış! Ben yukarı çıkınca baktım, bir heyecan, bir sevinçli telaş ile hazırlanıyorlar! İşte bu an paha biçilmez!

İnsan evladının mutluluğu için her şeyi yapabilir ama sosyal ortamda sevilmesi, istenmesini ve kalbinin kırılmamasını doğrudan sağlayamıyor! Sadece çocuğunu iyi yetiştirirse olumlu sonuçlar alır elbette ama alın benim çocuğumu da aranıza, onunla da oynayın sözü, çocuklar üzerinde çok iyi bir etki bırakmaz kanaatimce! İşte 9-10 yaşlarındaki mahallemizin çocuklarının benim oğullarımı çağırarak oyunlarına dahil etmeleri, benim için çok kıymetli! Deniz Baran giyinirken babasına "baba çok mutluyum, ilk kez arkadaşlarım evime çıkıp beni oyunlarına çağırıyorlar" demiş.Elbette Barış da hazırlandı ve hep birlikte taso almak üzere yola çıktık. Yakınlardaki bir kırtasiyeden 20 tane taso aldık. Çocuklar telaşla açtılar tasoları. Oooooooo bak bu da çıktı nidaları birbirine karıştı. Bizimkilere öğrettiler nasıl oynanacağını.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder