Sayfalar

26 Aralık 2014 Cuma

Rakam Çalışmaları

Deniz Baran uzun zaman önce rakamları öğrenmişti ama oldum olası kalemlerle, boyalarla, resim ve çizgi çizmeyle pek alakası yok oğlumun. Ben de bundan 2 ay kadar önce anaokulu öğretmenimiz eve rakam çalışmaları göndermeye başladığında bir iki denedim rakam yazdırmayı. Rakamımız 1. Basit değil mi? Hayır değil işte. Deniz'in elinden tutuyorum 1 çizelim diye, biraz yamuk yumuk da olsa çizdi ancak babamın vefatı, annemin "amaan boşver seneye nasılsa yazacak daha vakti değil, çocuk küçük" sözleri, bu konunun üzerine fazla düşmemi engelledi ve işi akışına bıraktım.

Geçenlerde öğretmenimiz eve çalışma kağıtları göndermiş. Deniz yanlış anlamış ve ertesi gün teslim edeceğini düşünmüş. Ben de o gün dışarıdaydım. Eve gelince baba oğulu ders çalışırken buldum. İşi ele aldım ve Deniz'i günde 5'er saatten iki gün çalıştırdım.Bu iki gün boyunca okula göndermedim. 3. gün okula gönderdim ve biraz daha çalıştırdım. Çalıştırırken ilk gün oğluma kötü davrandım. Bundan çok pişmanım. Sonra ondan çok özür diledim ve daha sakin çalıştırmaya devam ettim. Sayfalarca 1,2,3,4 çalıştık. 5 ve sonrası rakamlara çalışma fırsatı henüz bulamadık.

Bir süre sonra öğretmeni ile bireysel görüşmemiz vardı. Deniz Baran hakkında çok güzel şeyler söyledi. Deniz'in zekası hakkında övgüler yağdırdı. Açıkçası rakamları yazma, çizgi çizme vs. konuları halledeceğimizi, bunu seneye bırakmamızın mümkün olmadığını, ama onu üzmeden bu işi halletmemiz gerektiğini söyledi. Zira her insan her konuda mükemmel olmaz, o zaten çok zeki, empati yetisi çok gelişmiş, arkadaşları ile ilişkileri harika, sınıftaki kızlar tarafından çok rağbet gören bir çocuk. Dil gelişimi süper, deyim kullanıyor, kendini çok iyi ifade ediyor, haksızlıklar karşısında kendisini savunuyor, asla kimseye kötü davranmıyor ama kendini de ezdirmiyor dedi. Sevindim. Gerçekten çok iyi yetiştirmişsiniz, sizin eseriniz dedi öğretmenimiz ve emeklerimin karşılığını böyle somut alabilmek, beni daha da motive etti.

Yazı çalışmalarımızın fotoğrafını çekmedim ama bugün yaptığımız pasta mumlukları ve kürdanlarla köpük tabaklar üzerinde yaptığımız rakam çalışmalarını ekleyeyim...

Bu çalışmaları önce Deniz Baran'la yaptık, sonra Barış Çağan uyandı ve onunla da yaptık. Yarın da yapmaya devam edeceğiz kısmetse.

Sayılar 0 - 9 arası, şekiller de kare, dikdörtgen, üçgen, daire, beşgen, altıgen, işlem işaretleri olarak da  + - x / (ama bizim yaptığımız eksi işaretinin üstüne ve altına nokta konulanlardan) yaptım ve önlerine koydum.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder