Sayfalar

21 Temmuz 2015 Salı

Kayıt Günü Heyecanı!

Oğullarımı bugün okula kaydettirdim. İyi bir devlet okulu. Özel okula göndermek gündemimize hiç girmedi zaten. Çok gerekli mi değil mi bilemiyorum zira sürekli değişen eğitim sistemine ayak uydurmak pek mümkün görünmüyor. Üniversitede ortaöğretim başarı puanının yüksek olması için (özel okullar puan şişiriyor bildiğim kadarıyla) lisenin özel olması oldukça avantajlı ama onun dışında para tuzağının ötesine geçtiklerini düşünmüyorum. Yine de bu bir tercih meselesi. Biz iyi devlet okullarına itibar eden bir çiftiz. Kaldı ki en iyi okul en yakın olandır derler. Bizim de okulumuz evimize 1 km uzaklıkta. Deniz 1. sınıfa kaydoldu, Barış ise anasınıfına.

Deniz'in öğretmeni henüz belli olmadı. Bazı bağışlar (?!) yaparak öğretmen tercihi yapılabiliyormuş ama eşim de ben de buna yanaşmadık ve işi şansa bırakmaya karar verdik. Kaldı ki okulda tayin zamanıymış ve pek çok öğretmen yer değiştiriyormuş. İyi denilen öğretmenler gidiyormuş, yerlerine gelecek olanlar henüz belli olmamış. Ya nasip diyelim...

Benim ilkokul öğretmenim sadece 3. sınıfa kadar okutabiliyordu, sanırım üniversite mezunu değildi. Çok sertti, öğrencilere toleransı hiç yoktu. Ben severdim onu nedense... İlk 3 yıl oldukça vasat bir öğrenciydim ya da öğretmenim kıt notları ile beni yeterince değerlendiremedi bilemiyorum. Bu konuda alçakgönüllü olamayacağım zira öğrenim hayatım boyunca hep çok başarılıydım. Ablamın öğretmeni ise (ablam da zehir gibi zeki bir kızdı) sakin bir hanımdı ama boşanma evresine denk geldi ablama öğretmenlik yaptığı yıllar. Sınıfa pek bir şey öğrettiği görülmedi. Ablam da okuldan soğudu sanırım. İyi görünen kötü, kötü görünen iyi olabilir. Allah'a emanet.

Barış'ımın yaşıtı olmayacak sınıfında, 3 küçük varmış, sınıflara dağıtacaklarmış onları. Diğer çocuklar daha büyük olacak. Montessori eğitim sisteminde yaşlara göre bir ayrım yok zaten. Bir yanım ezilir mi diye endişe ediyor bir yanım da farklı yaş gruplarından farklı şeyler öğrenebilir, kendini aşabilir diye söylüyor. Bakalım görelim.

Barış Çağan sabahçı olacak, Deniz Baran tam gün gidecek. Saatler konusunda acaba ikisi arasında uyum olacak mı? Sabahçılar saat 8 gibi başlıyor dedi müdür yardımcısı. Tam gündekiler ise 9'da başlayacak. Ben onları 08:30'da bıraksam sorun olur mu acaba? Kafamda deli sorular.

Çıkışları ise muamma... Barış 13:00 civarı çıkacak, Deniz ise 15.00'te. Barış için klüp faaliyetleri açsalar ne güzel olur dedim, talebimi ilettim. En azından ikisi aynı saatte çıksa, ben de birlikte bırakıp birlikte alsam onları... Bu süre zarfında da çalışsam ne güzel olur!

Kaydı yaptırdığımda öyle heyecanlandım ki, okul formalarını bile sormadım, unuttum. Eve gelince telefon açtım, ağustos 15'te belli olacak dediler.

Neyse, yaşamadan bilinmez. Allah hayırlı yazılar yazsın evlatlarımıza. Bu da benim oğlanların kayıt günü hatırası...


5 yorum:

  1. Hayırlı olsun inşallah ikiside başarılı ve mutlu birer öğrenci olurlar . 😊 sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. Allah cümlemizin evladına hayırlı yazılar yazsın. mutlu umutlu günleri olsun İnşallah.

      Sil
  2. Hyirli olsun. ins hersey gonlunuze gore olur. Biz yine tasinacagimiz icin kayit zamanlari gecmis olacak bu sene de okulsuz gececek gibi gorunuyor... cocuklarin yeni heyecanlarla yeni arkadaslar edinmesini gozlemlemek buyuk keyif verir Anneye....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah iyi bir okul bulursunuz, belli olmaz belki kontenjan açığı vardır da size nasip olur. teşekkür ederim güzel dileklerinize. siz nereye taşınacaksınız?

      Sil
    2. Almanyay tasınıcaz. Aslında çocukların okula gıtmelerını de pek ıstemıyorum ama orda bu ısler cok sıkı takıp edılıyor bakalım gıdınce gorucez bızde onumuzu

      Sil