Sayfalar

20 Ekim 2015 Salı

Okul Günleri

20.10.2015

Az sonra Deniz Baran'ın derslerini halledeceğiz. Bu arada dinlenirken iki satır çizittirivereyim dedim. 

Her sabah 07:00'de kalkıyorum. Çocuklarımı kaldırıyorum, kalkmazlarsa babalarına havale ediyorum. Onlar ayılmaya çalışırken ben de kahvaltı hazırlıyorum. 

Saat 07:30'da ailecek kahvaltı sofrasında oluyoruz. 08:00'de sofradan kalkıyoruz ve hazırlanmaya başlıyoruz. İyi ihtimalle 08:20'de, kötü ihtimalle 08:30'da evden çıkmış oluyoruz. Bugüne kadar çocuklarımı babasıyla birlikte götürdük ama bugün kocam artık tek başına götüreceksin dedi, evvelden bana park edebileceğim sakin sokaklar göstermişti zaten. Ben de çocuklarımı alıp okul yoluna çıktım arabayla... 

Her iki oğluşumu da okula bırakıyorum ve duruşmam yoksa eve geliyorum, duruşmam varsa adliyeye gidiyorum. 

Veeee güzel habeerrr.... Bu haftadan itibaren Barış Çağan öğleden sonra 14:20'ye kadar kalmaya başladı. Dün ilk günüydü. Ona anlatmama rağmen (başka bir öğretmenle devam ettiği için olsa gerek) dün biraz tedirgin olmuş ama öğretmeni güvenini kazanmış. Bizim sınıfımızdaki veliler oldukça (ne desem bilemedim, burada epeyce düşünüyorum) kılı kırk yaran kişiler, hemen hepsi olumsuz görüş belirttiler. Bu nedenle bizim sınıf öğretmenimiz öğleden sonraya grup açamadı. Aslında 2 saat fazladan çalışma için ek ücret alacaktı ve onun için de iyi olacaktı ama ben ve başka bir veli dışında herkes hayır çocuğum öğleden sonraya kalmasın dedi. Diğer sınıfın velileri olumlu görüş belirttiği için Barış'ı da 12:30-14:20 arasında diğer öğretmenin sınıfına gönderiyorlar. Orada bahçede çalışmalar yapıyorlar, spor salonunda oynuyorlar... Barış'a aperatif bir şeyler koyuyorum, Deniz'e de yemek koyuyorum sabahtan. Böylece ikisi için de 12 civarında yemek için okula gitmiyorum. 08:30-14:20 arasında kesintisiz çalışma imkanım oluyor. Bu benim için çok iyi bir fırsat oldu, özel okula vermekten kurtulduk. 

Özel okullar malum, ateş pahası ve aldığımız hizmet devlet okulundan çok da farklı değil. Geçen sene Deniz Baran devlet anaokuluna gitti, Barış Çağan ise yaşı tutmadığı için yarım dönem özel anaokuluna gitti. Dönem sonunda ikisi için de gelişim raporu verdiler. Deniz Baran için verilen gelişim raporu çocuğumu çok iyi anlatırken, Barış Çağan için verilen raporun maktu bir form üzerinde iki üç değişiklik yapılarak elde edildiğini anladım. Şimdiki okulları çok güzel, keyfim yerinde. Barış için yıllık 350 TL okul aidatı ödedik. fazladan kaldığı günlük 2 saat için de aylık 80 TL ödeyeceğiz. Böylece yıllık yaklaşık 1000 TL'ye gelmiş olacak eğitim masrafı. 

Evimizle okul arasında yaklaşık 1 km var. Servis çocuk başına 120 TL (iki çocukta masraf iki katı elbette, etti mi sana 240!) istiyormuş. Biz kendimiz götüreceğimiz için servis ücreti de ödemiyoruz. 

Çocuklar okuldan gelince biraz dinleniyorlar. (hasta iseler önce sağlık ocağına uğruyoruz ki bugün böyle yaptık, Deniz'in gözlerinde çapaklanma oluştu, mikrop kapmış sanırım) Benim de akşam için yemeğim varsa, bu sürede ben de dinleniyorum. 17:00 sıralarında derse oturuyoruz ki şu anda saat 17:02 ama film izledikleri için (ve ben de azıcık daha dinlenmek istediğim için) hala ders başına oturmadık. Dersleri genelde birlikte yapıyoruz. Ben Deniz Baran'ın elini tutuyorum. Dün artık elimi tutma dedi, bir kısmını tutmadan, bir kısmını ise tutarak yaptık. 

Akşam dersler bitince yemeğe oturuyoruz. Yemek sonrası dinlenme sohbet TV derken saat 20:30'da yatma hazırlıkları başlıyor ve 21:00 civarında uykuya yatmış oluyorlar kuzular. Ben de çamaşır katlama, yemek yapma gibi işlerle ilgileniyorum. Gece 23:00 civarında yerime oturuyorum. Biraz dizi ya da film izlemeye takatim kalmışsa izleyip uyuyoruz. 

Hayat hızla akıp gidiyor işte.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder